torsdag 4. april 2019

It's beyond me, I cannot carry the weight of a heavy world

Du kan bruke massevis av penger på sminke, og jeg har nok brukt veldig mye mer enn jeg har lyst til å vite selv. Men jeg har innsett at jeg aldri kommer til å være den som bruker en haug med sminke, fordi jeg ikke klarer å være komfortabel med det. Så jeg har egentlig akseptert at mineralsminke er tingen for meg, og øyenskygge holder jeg meg vanligvis langt unna. Unntaket er Halloween. Det betyr at jeg slipper å bruke like mye penger på sminke disse dager. Men hudpleie, det elsker jeg. Nå vil jeg si at det er en sånn beauty-standard å ha ha perfekt hud både i vesten og østen, så jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg er såpass opptatt av det. Men så skal det sies at jeg egentlig har vært opptatt av hudpleie siden jeg var kanskje atten? Kanskje før? Det har liksom alltid vært en sånn gøy ting for meg, og jeg har gradvis funnet meg favorittprodukter og ulike rutiner. Det er alltid noe nytt, såklart, det er jo sinnsykt mye penger i denne industrien, så da vil det naturligvis produseres nye ting man er "nødt" til å ha. Forresten vil jeg bare påpeke at en beauty-standard om å ha perfekt hud er like realistisk som at man føler seg lykkelig kontinuerlig. Det går ikke, med andre ord. Jeg er enig i at hud er viktig; det er kroppens største organ og beskytter kroppen. Så det gir mening at man skal beskytte huden. På tirsdagskveld fikk jeg en pakke, og pappa lurte på hva det var. "Koreansk solkrem," svarte jeg. Det var litt mer enn som så, men jeg tror ikke at det hadde hatt noe betydning for han. Men jeg løp for å finne en saks så jeg kunne åpne pakken, for jeg var faktisk spent. Jeg bestilte meg to solkremer for ansikt, en øyekrem og en øyenbrynspenn. Fikk også med en ansiktsmaske, og alt dette for ca. det min vanlige øyekrem koster. Så ja, noen ganger lønner det seg med koreanske produkter. Selv om jeg har vært glad i hudpleie i mange år nå, har jeg aldri likt solkrem. Har selvfølgelig på meg solkrem når jeg vet at jeg skal bruke mye tid ute i sola, men sånn dag til dag har jeg liksom ikke brukt solkrem i ansiktet. Alle solkremer jeg har prøvd spesifikt til ansikt har ikke vært til min smak, men jeg har jo skjønt viktigheten, så søket etter den perfekte solkremen til ansikt fortsatte. Ifjor fant jeg Etude House Sunprise Airy Finish, og den var bedre enn alle andre jeg har prøvd. Men jeg opplevde at den var litt sånn flaky, så jeg brukte nesten ikke den. Monchita brukte den istedet. Etter å ha lest reviews og sett på Youtube-videoer, bestemte jeg meg for å prøve Etude House Sunprise Must Daily Lotion. Det var liksom betryggende å prøve noe i samme linje som jeg har prøvd før. Også viste det seg å være en gel fremfor en krem, og jeg har en personlig preferanse for gel. Det kan vel ha noe med at jeg har kombinasjonshud, men mer oljete enn tørr. Jeg bestemte meg for å klikke med meg COSRX Aloe Soothing Sun Cream i samme slengen, og det tror jeg skyldes to grunner; 1. Har kun hørt gode ting om COSRX, og har derfor hatt lyst til å prøve merket. 2. Jeg elsker aloe vera for fuktigheten den gir. Jeg klikket også hjem MIZON Snail Repair Eye Cream fordi jeg ikke hadde mer øyekrem, og følte meg klar for å prøve en ny en. Det var litt som jul å åpne pakken med produktene, og jeg prøvde alle på hånden så fort jeg fikk åpnet alle. Jeg var litt bekymret for øyekremen, i og med at jeg var så heldig at jeg reagerte på en øyekrem i desember og har vært redd for å prøve noe nytt siden. Men jeg har lært min lekse, og testet kremen på huden min først, og det virket ut som om det gikk greit. Så i går prøvde jeg alt på. Dekket halve ansiktet i COSRX sin solkrem, og andre halvdel med Etude House sin. Førstnevnte er krem og har litt parfyme i seg, men legger seg på huden relativt raskt og blir relativt matt. Etude House sin har nok mer parfyme i seg, synker inn i huden veldig raskt, men legger igjen mer glød. Utover dagen erfarte jeg at luktene fra begge forsvant, COSRX siden ble litt mer glødende i likhet med Etude House. Men COSRX kunne jeg fortsatt kjenne litt på overflaten på huden, mens Etude House hadde egentlig sunket inn. Og det tror jeg egentlig er helt naturlig, fordi det en krem og en gel. I dag gikk jeg for Etude House på hele ansiktet, og jeg tror det blir min daglige solkrem i ansiktet. Jeg likte veldig godt COSRX sin, men foretrekker den antakeligvis til når jeg faktisk skal sole meg. Når jeg soler meg er jeg faktisk mest glad i noe som jeg kjenner på huden. Det er litt sånn psykisk, for da føler jeg at det er en fysisk barrière. Jeg har hatt på meg sminke over Etude House solkremen, og den la seg faktisk skikkelig bra over. Skulle nesten tro at det var en primer. Jeg er veldig fornøyd, dog det er verdt å kommentere at den er ganske parfymert, og det tar kanskje to timer før lukten begynner å forsvinne. Men jeg ble veldig fort vant til lukten, så det gikk helt fint for meg. I går dusjet jeg og brukte Origins GinZing Refreshing Scrub Cleanser, og deretter en ordentlig skrubb som eksfolierer huden. Og da følte jeg at jeg fikk av alt fra huden. Men jeg innså at jeg ikke kommer til å bruke en eksfolierende cleanser hver dag, for det vil ikke huden min like. Så jeg bestemte meg for å endelig hoppe på double-cleanse trenden, og jeg husket at Kiwi anbefalte The Body Shop sin Camomile Sumptuous Cleansing Butter. Jeg liker ideen om å bruke en sånn butter, for det høres veldig tilfredsstillende ut. Men da jeg stod i butikk, tenkte jeg også at det hørtes litt rotete ut med produktet i den forpakningen den er i. Så jeg gikk for Camomile Silky Cleansing Oil i stedet, fordi den har pumpe. Men jeg har veldig lyst til å prøve cleansing butter, så det blir kanskje den neste gang. Som andre steg i double-cleaningen, valgte jeg å gå for Aloe Gentle Facial Wash. Jeg har prøvd ting fra Aloe-serien fra The Body Shop, og som nevnt tidligere er jeg glad i aloe vera. Så jeg følte meg komfortabel med å prøve ut de. Kjøpte de i dag, og jeg gleder meg til å prøve de. Det er nesten så jeg har lyst til å legge meg nå, bare for å begynne på kveldsrutinen. Men jeg hadde en ganske ekkel/skummel drøm i natt, så jeg har ikke helt lyst til å legge meg. Det omhandlet en kidnapping med et par overnaturlige innspill. Jeg får faktisk gåsehud av å tenke på drømmen, så jeg tror jeg skal unngå å gjøre det.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar