torsdag 24. oktober 2019

I put you first and you adored it

Det har vært noen merkelige dager, og i hensyn til produktiviteten min, så har den nesten vært noneksisterende. Men jeg tror det skyldes at jeg innerst inne vet at jeg akkurat blir ferdig til mandag. Og jeg har ikke lyst til å sitte der med ekstra tid, for da har jeg nok tid til å reflektere over hvorvidt det jeg har laget er bra nok. Det høres ut som om en oppskrift på stress, engstelse og generelt negative ting. Så, ja, jeg har tatt det med ro. Jeg har i det minste hatt det gøy med å begynne på power pointen, fordi jeg har fått være litt kreativ. I går tok jeg en slags fridag, i og med at jeg uansett måtte gjøre ærender. Min favoritt ansiktskrem har visst skiftet formulering, og jeg har hovedsakelig lest negative reviews. Heldigvis hadde jeg igjen to krukker i stashet mitt, men jeg kjøpte en av ansiktskremen med ny formulering slik at jeg får prøvd den ut. På en side håper jeg at jeg liker den like mye, men på en annen side tror jeg at jeg begynner å bli såpass "gammel" at huden min har behov for noe annet nå. Det er liksom en god unnskyldning til å prøve ut en ny krem. Jeg gikk litt frem og tilbake på senteret, fordi jeg prøvde å finne ut av hva som kunne være gode flate gaver som kunne sendes i brev. Tilslutt fant jeg alt jeg hadde lyst på, og jeg er veldig fornøyd med de flate gavene. Jeg sendte bursdagsbrevet til nevøen i går, også blir vel neste kort sendt på mandag etter jeg er ferdig med framlegget mitt. Jeg har også kjøpt med meg en rekke mini-sjokolader som jeg gleder meg til å spise på lørdag. Det er en sånn merkelig greie, hvor jeg har mye større glede av små sjokolader enn store sjokoladeplater. Jeg har sett mye på Skam de siste dagene, men igjennom andres øyne. Altså har jeg sett på reaksjonsvideoer, og det er faktisk veldig artig å høre andres tanker og perspektiv. Jeg føler meg nesten som et barn som sitter der og følger med på om de reagerer på samme måte som jeg gjorde da jeg så serien for første gang. Jeg begynte jo å se på serien fordi Lynx satte meg ned med mac'en hennes mens jeg spiste. Også spilte hun av episoder fra første sesong. Innen den tid hadde hele Norge (føltes sånn ut ihvertfall) forelsket seg i Skam, og jeg tror det var sesong tre som gikk på tv-skjermen. Jeg har alltid sett episodene fulle, og aldri fulgt med på at det skulle komme klipp eller eventuelle sms'er og bilder. Så nå tror jeg nesten at jeg skal gjøre det med tredje sesongen i desember; tenkte det ville bli en fin julekalender. Spillelisten jeg har hørt på den siste måneden har overraskende nok bestått av hovedsakelig kvinnelige artister. Det er spesielt for meg, fordi jeg som regel hører på mannlige artister. Tror det bare generelt er flere mannlige artister som synger sånne sanger jeg foretrekker. Men i det siste har det gått i kvinnelige artister, og alt fra sanger som er empowering, sad girl anthems, og sanger som nesten inspirerer til spiritualitet. Jeg hørte balladen til Selena Gomez i morges, og jeg hørte med en gang at det var en "Julia Michaels" sang. Absolutt alt minte meg om Julia, og hun er jo en av låtskriverne. Jeg synes det er en skikkelig flott sang, en litt sånn sad girl anthem men med en positiv avslutning. Jeg så musikkvideoen først, og jeg synes Selena er flink til å få frem følelsene i sangen. Det blir en sang som skal gå på replay. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar