torsdag 2. mai 2024

if I don't feel the same, please forgive me

Har du noen ganger lyst til å dra på shopping, men samtidig ikke bruke noen penger? Det har vært meg for tiden. Jeg tror ikke jeg gjorde noe særlig shopping i april selv om det var noe jeg kunne ha tenkt meg. Så i dag fikk jeg endelig muligheten og villigheten til å dra på kjøpesenteret for å titte. Jeg hadde nemlig sett en blomsterkjole i et blomsterprint som jeg likte (avbildet) på nettet. Planen var egentlig å dra på butikken i går, men så innså jeg at det var en helligdag. I stedet nøt jeg solværet og strikket mens jeg satt ute. Deretter trente jeg overkroppen og tok meg en dusj. I dag har hjeg hatt mange ting på agendaen min. Det er vel ingen av tingene som  gjøres, men som jeg vil gjøre. Så jeg satte alarmen på 7.30 i dag, kom meg ut av sengen kl 8. Dro faktisk til et annet kjøpesenter enn mitt lokale kjøpesenter fordi de hadde kjolen i flere størrelser. Jeg var sikker på at jeg skulle ha den i small, men så måtte jeg faktisk i prøverommet to ganger fordi jeg innså at jeg burde prøve en størrelse mindre. Og det var visst riktig med en xs, hvilket føles absurd ut. Jeg stod og lurte på om jeg bare skulle gå for small slik at jeg hadde rom til å vokse. Men det var ikke sånn at jeg ikke fikk puste, sitte eller følte meg anstrengt i den mindre størrelsen. Den bare passer meg som en hanske. Så jeg gikk for den. Også dro jeg til mitt lokale kjøpesenter hvor den plutselig fantes i flere størrelser likevel. Jeg kjøpte med meg enda en i xs fordi jeg innså at alle kjolene er litt annerledes med tanke på mønsteret på bakgrunn av hvordan stoffet er blitt klipt. Èn av de skal selvfølgelig i retur, men jeg må bare bestemme meg for hvilken jeg foretrekker. Det eneste problemet nå, er at jeg ikke aner hvilken kvittering som tilhører hvilken kjole. Så jeg må nok dra med meg begge kvitteringene. Jeg har kjøpt med en haug med snacks til jobb. Skal nemlig holde quiz, men det er ikke egenlaget quiz. Så jeg vet allerede at jeg kommer til å få flere med like mange poeng. Derfor bestemte jeg meg for at det skulle være felles premie, og den premien skal være sjokolade og potetgull. Jeg fikk ordnet sminkefjerner og tannkrem som stod på listen min. Fikk hentet en pakke, og handlet mat før jeg vendte turen hjemover. Det har vært varmt i dag også, så jeg var helt gjennomsvett på ryggen da jeg kom hjem. Ryddet bort alt jeg hadde kjøpt, skiftet til bikini og tok med meg en is ut i sola. I dag har vært min første ordentlige soldag i år. Og da mener jeg at jeg har hatt på meg bikini og smurt kroppen med solkrem. Jeg begynte å strikke, men så er det litt krevende å strikke mens jeg ligger. I tillegg er jeg ikke så keen på å få solkrem på strikketøyet. Så jeg la det bort på en annen stol og tillot meg selv å ta en solpause. Tror jeg lå og slumret litt, for det var en litt tidlig start for meg i dag på en fridag. Jeg gikk tilslutt inn for å spise. Nå har jeg vasket av meg solkremen, og jeg har fortsatt et par greier jeg vil gjøre før kvelden er ferdig. Jeg skal gå igjennom forbruket mitt for april, helst brette nyvasket tøy, gjøre en treningsøkt og deretter lage en gryte til kvelds. Det føles litt ambisiøst ut med tanke på klokkeslettet nå, men kanskje det kan gå? Jeg må nå si at jeg har hatt to utrolig fine fridager, og jeg har vært veldig heldig med været. Så akkurat nå føler jeg meg veldig takknemlig. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar