torsdag 16. mai 2019

I wish that I was good enough. If only I could wake you up

Det er helt sykt mye pollen. Satte meg ute i hagen i dag og det føltes litt ut som om jeg sakte ble dekket av pollen. Skjønner ikke om det alltids er mye pollen og at jeg bare har blitt bevisst det nå. Kan vaske av bordet, men fem minutter etterpå er det som om du aldri vasket. Jeg fikk hentet alt jeg skulle i går, også rakk jeg til og med å gå innom klesbutikker og prøve klær. Prøvde en typ. tunika som er avbildet, men jeg innså at det ikke passer kroppen min. Reiste imidlertid hjem med vesken som er avbildet. Det var et spontant kjøp selv om jeg har sett på et par lignende vesker på nettet innimellom. Jeg er ikke så fornøyd med at jeg gjorde et spontant kjøp, men jeg er fornøyd med vesken. Har uansett hatt lyst på ny veske veldig lenge nå, og det er et par jeg ønsker å oppgradere, men noen ganger betyr det å vente til man finner den perfekte, at du plutselig har ventet i ett år. Fikk hentet alle pakkene mine, dog noen av butikkene jeg hentet pakke så litt ut som spørsmålstegn da jeg sa at jeg kom for å hente pakke. Tror dermed at det er relativt nytt konsept i de butikkene. Jeg har glemt hvor myk en ny joggedress er, og det var himmelsk å prøve på joggedressen jeg bestilte meg. Gleder meg til å ha på den liksom. Det var såpass varmt i går at negelakken på tåneglene smeltet igjennom sokkene mine. Ja, ekkelt og merkelig. Kjøpte meg heldigvis nye sokker, så det var fint. Da jeg dro hjemmeifra var det mer overskyet, så jeg hadde på meg en relativt tykk genser, men det var tydeligvis dårlig valg da jeg gikk hjem igjen. Når du tror det skal være tolv grader, men det faktisk er atten grader og solstek. Hadde forresten tre tunge poser også, så det var en ubehagelig tur hjem. Igår jobbet jeg med å finne frem forskning som jeg anså som mest relevant. Tok utgangspunkt i søkene jeg allerede har gjort, for mye av det er heldigvis relevant. Men så søkte jeg også manuelt i referanselister, og plutselig sitter man med tjue faner når du startet med tre artikler. Det blir fort overveldende, og spesielt fordi jeg også er nødt til å ha oversikt over hvordan jeg har funnet en artikkel dersom jeg velger å bruke den i oppgaven min. Jeg printet ut tre artikler i går, og i dag har jeg gått igjennom to av de; markert og skrevet notater om hvorfor og hvor jeg kan bruke diverse i teorikapittelet mitt. Ønsket var egentlig å gå igjennom alle tre, og deretter skrive inn kommentarene i word-dokumentet mitt, finne tre nye artikler og printe de ut til morgendagen. Det var kanskje usannsynlig, men jeg satte meg ute klokken tolv i dag, også ble jeg sittende til fire-tiden, før jeg innså at jeg hadde blitt ganske trøtt og sannsynligvis litt dehydrert. Hadde i det minste vært flink med å smøre meg inn med solkrem, men så fort jeg kom meg inn og fikk i meg litt væske, følte jeg meg mer pigg igjen. Det skal sies at jeg har sovet mindre de siste to døgnene, og har faktisk våknet klokken seks. Har tvunget meg til å sovne igjen, fordi jeg helst vil ha et visst antall timer søvn for å få en optimal dag. Men det blir liksom aldri sånn at jeg sovner ordentlig igjen. Kan godt hende det er menstruasjonen. Altså, jeg har en lite forutsigbar menstruasjon i det at den aldri har vært regelmessig. Men jeg har i det minste hatt relativt like symptomer hver gang. De to siste menstruasjonene mine har vært uten sånne kraftige kramper i starten, slik at jeg ender opp med å blø litt over lang tid. Denne gangen har jeg hatt litt sånn nesten vonde kramper innimellom, sånn at det føles ut som om noe bygger seg opp, men så kommer aldri bølgen? Uvant for meg, men tror kroppen lever for å forvirre meg. Har forelsket meg i en ny sang av Lewis Capaldi. Hørte han synge Hold Me While You Wait i BBC Radio 1 Live Lounge, og det var første gangen jeg hørte sangen. Likte den med en gang, og med hans sanger er faktisk ikke det så sjeldent for meg. Foruten det som tilsynelatende er hans største hit da, den sangen er jeg ikke særlig fan av. Jeg har også falt i en spiral av å se på videoer på Youtube som tar utgangspunkt i Reddit-tråder, og det er typ. sånn at du ser en video, og bare klikker deg bort til neste. Plutselig har det gått et par timer liksom. Det er mye fascinerende, trist, og morsomt. Alt i alt er det overraskende underholdende. Apropos underholdning, så jeg også plutselig på masse Youtube-klipp fra Ugly Betty. Det har snart gått et tiår siden de avsluttet serien, og det er helt merkelig. For meg føles UB så nytt ut, men når jeg teller årene så innser jeg hvor ung jeg var da jeg begynte å se på det. Har ikke planer om å se igjennom serien på nytt, fordi det var så utrolig mye drama som får meg til å tenke på serien som en soap opera. Tror ikke den kategoriseres som det, og det er ikke sikkert det er så dramatisk som jeg tenker, men nei. Jeg skal ikke se på UB igjen, uansett hvor mye jeg elsker Betty. Men det å se på UB førte til at jeg drømte om at jeg hadde regulering igjen, og hadde et awkward kyss med en kar som så relativt ung ut med litt lengre hår. Tror det at jeg hadde regulering betydde at jeg var tenåring igjen. Husker faktisk ikke når jeg fjernet tannreguleringen min, klarer ikke å finne noen bilder til å bekrefte det heller. Men det er sånn typisk kids som har regulering; du smiler aldri med tennene når du har regulering dersom det tas bilder. Gleder meg til nasjonaldagen i morgen, selv om jeg også blir nødt til å gjøre mer arbeid med oppgaven min. Men det er en så flott dag med folkefest og et slags tegn på at nå er det vår, straks sommer. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar