fredag 3. desember 2021

Do you feel lonely with me? I can do better, you see

I går gikk jeg rundt på kjøpesenteret i sikkert tre timer. Hadde et par greier på handlelisten min, men så gikk jeg definitivt og kikket mer enn planlagt. Jeg gikk for eksempel inn på en klesbutikk med hensikt om å kjøpe en lue uten dusk (siden den eneste luen jeg eier er med dusk), og dro derifra med en ny kjole. Det er ikke ofte jeg tillater meg selv et slikt kjøp, men jeg ble så forelsket i kjolen. Det var den siste i min størrelse, og jeg antok at den også var vanskelig å få tak i online. Jeg hadde rett i det, for den er utsolgt i min størrelse. Så jeg ville heller kjøpe den og ha med meg den hjem og deretter returnere den dersom jeg virkelig fant ut at jeg ikke ønsket den likevel. Hittil må jeg innrømme at jeg fortsatt synes den er utrolig fin, og jeg mistenker at den ikke kommer til å gå i retur. En av tingene jeg skulle gjøre i går, var å kjøpe ting til å pakke gaver. Alt ble handlet på Lagerhaus, og jeg er spesielt glad i klistermerkene som skal etterligne stempel. De fant jeg egentlig på mandag, men måtte tilbake i går for å kjøpe flere. Jeg kan ikke begynne å forklare hvor lykkelig jeg var i det jeg satt på soveromsgulvet og pakket inn gaver. Jeg hadde egentlig håpet på at jeg skulle få ordnet noen flere julegaver, men innen jeg hadde gjort det jeg hadde på listen min, så orket jeg ikke tanken på å gå rundt å kikke. Jeg er dessuten en person som vanligvis bestemmer meg for hva jeg skal kjøpe før jeg går rundt i butikker. Liker å ha mest mulig effektiv shopping som regel. Jeg har nå bestemt meg for hva jeg skal kjøpe til Monchita, men det får jeg ordne med neste uke. Lynx (og tilsynelatende Grepper) har ønsket seg noe som ikke er tilgjengelig, så det er jo fint. Kan hende jeg ender opp med å kjøpe et gavekort til de. Kanskje jeg bare skal gjøre det? Kom på at jeg er nødt til å tenke på frist til å sende julegaver med posten. Ellers så jeg på Nissene i bingen i går, rakk ikke se den første episoden 1. desember, så jeg fikk sett reprisen i går. Jeg husker at jeg syntes det nesten var litt kleint å se på Nissene på låven, og den scenen hvor den ene karakteren hopper i fjøset og faller på den gjemte grøten?? Det var nesten litt traumatiserende å se på. Jeg har scenen fortsatt ganske godt i minnet til tross for at det er mange år siden jeg så scenen. Nissene i bingen virker like klein ut, så jeg er ikke helt sikker på at det er noe jeg kommer til å følge med på. Nå skal jeg legge meg i sengen igjen, og prøve å slappe av i et par timer. I dag er nemlig starten på nattevaktshelgen min, og jeg gruer meg ganske mye. Jeg hadde nemlig en ganske forferdelig nattevaktshelg forrige gang, og jeg er redd denne blir lignende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar