søndag 21. mai 2023

I know I’ve gotta let you go. Cause he’s gonna love you when I gotta leave you

Hei, sist jeg blogget var før arbeidshelgen min. Det var en ganske grei arbeidshelg, og jeg gikk til jobb før den ene kveldsvakten. Men siden jeg jobbet kveldsvakter igjennom hele helgen betød det at jeg hadde mulighet til å handle inn det jeg manglet til nasjonaldagen enten mandag etter dagvakt eller på tirsdag. Planen min var å få handlet inn alt på mandag, slik at jeg kunne bruke tirsdag til forberedelser. Gikk litt overtid, hadde ikke spist lunsj. Så jeg dro på kjøpesenteret og ringte paps for å høre om han kunne hente meg. Tenkte at jeg ikke ville ha nok energi til å bære med meg alt hjem. Det var godt han hentet meg fordi jeg i siste liten bestemte meg for å kjøpe en solseng. Dessverre var alle jordbærene jeg så på dårlige. Men jeg kjøpte likevel en kurv fordi jeg ikke synes den "tradisjonelle" pavlovaen er komplett uten jordbær. Spoiler alerts; jordbærene var ubrukelige. Jeg bakte marengs og muffins på tirsdag, ryddet og vasket, gjorde klar alle senger, trente og tok meg en dusj før besøket ankom huset. På tirsdag hadde jeg en veldig fin dagvakt. Så fort jeg kom hjem snakket jeg litt med extended familie (vi hadde litt sånt åpent hus for familie på nasjonaldagen, uten at vi helt visste hvem som skulle komme) før jeg unnskyldte meg. Måtte nemlig inn for å ordne ferdig dessert og forrett. Det ble en fin nasjonaldag selv om jeg ikke helt hadde følelsen av at det var 17. mai. Volla og co har vært på besøk, så foruten jobb har uken gått til å henge med de. Det har blitt mye grillmat og mat generelt. De reiste hjem i dag, og jeg fikk prøvd den nye solsengen min på ordentlig i dag. Det var etter at jeg hadde ryddet og vasket litt. Bestemte meg også å få inn sommertøyet i garderoben min og flytte ut litt av mine tjukke gensere og vintertøy. Jeg har også nylig kjøpt meg ny solkrem fordi jeg leste litt dårlige ratings om min vanlige solkrem. Det var i hensyn til hormoner osv. Man kan jo stille seg spørsmål om hvor mye skade en krem kan gjøre, men når jeg vet at kremer kan brukes i medisinsk virkning, så vil jeg helst passe litt på hva jeg smører på huden. Den nye solkremen er parfymefri, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg savner litt duft selv om jeg vet at det er mye bedre i hensyn til allergiske reaksjoner. Men det som er skikkelig imponerende er at den faktisk tørker inn i huden. Følte meg ikke klissete liksom. Nå skal jeg trene, og deretter kanskje ta meg et stykke pavlova. Jeg måtte bake en pavlova til fordi den forsvant så fort på nasjonaldagen. Rakk knapt å spise et stykke før det var tomt liksom, og jeg må alltid ha minst to stykker pavlova. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar