lørdag 6. mai 2023

Oh, so you do have a type? And it's not me. Oh, so you can reply? Just to not me

Jeg tror jeg kanskje har nevnt at jeg ble inspirert av noen Sims-lamper for en stund tilbake? Jeg har i hvert fall nevnt det ovenfor Monchita. Antar at lampene en inspirert av Akari-lampene, men for tiden har jeg ikke tusenlapper å slenge bort på belysning. Så da jeg så et par rispapirlamper på Søstrene Grene stod jeg der en stund og tenkte på om jeg skulle kjøpe en eller ei. I går dro jeg meg selv ut av huset klokken 18. Hadde sovet i fire timer etter nattevakt, og følte meg fortsatt litt døsig. Men jeg hadde en lang handleliste og ønskeliste som jeg helst ville få unnagjort i går. Da slapp jeg å bruke lørdagen min på det. Jeg fikk ordnet meg en overdel som jeg har hatt på lista mi, prøvd på en rekke andre plagg. Gikk innom en parfymebutikk for å lukte på en spesifikk parfyme, men den fantes visst kun i byen. Så det får bli en quest for en annen dag. Jeg har startet på 17-mai shoppingen, og jeg var på utkikk etter noen vimpler. Det fantes et par, men de var ganske store og hadde ikke helt det utseendet jeg var ute etter. I år skal Volla og Mog feire nasjonaldagen her, så tenkte jeg kunne pynte litt ekstra. Jeg skal riktignok jobbe dagvakt på nasjonaldagen. Må nok fortsette å lete litt etter dekor neste uke, men jeg innser at det fort blir utsolgt. Møtte på Oyster og nesten hele familien på vei til Søstrene Grene, hvilket var hyggelig. Det var etter det at jeg bestemte meg for å kjøpe rispapirlampen jeg hadde forelsket meg i. Problemet var at jeg ikke helt klarte å bestemme meg for farge, så da endte jeg opp med begge. Planen var å kjøpe den i hvit, men jeg elsker jo grønn for tiden. Jeg sier "for tiden" når jeg har vært forelsket i grønn-fargen i flere år nå. Men ja, nå har jeg begge. Har ikke behov for de nå, så de forblir i innpakningen sin. Nei, de blir en del av alt interiøret jeg har samlet over årene som skal bli med til min første bolig. Det er strålende sol ute, og planen min for i dag er å spille Sims. Kanskje trene også, blir enten i dag eller i morgen. Jeg er fortsatt forkjølet, men nå er det en vanlig forkjølelse (snørr, tetthet). Måtte faktisk melde meg syk en dag denne uken, fordi jeg hadde pushet meg til å møte opp på jobb når jeg ikke var i form. Kroppen straffet meg med å gi meg feber i to døgn. Det var en kollega som foreslo til meg at jeg skulle bli hjemme, og det er samme kollegaen jeg ringte under pandemien og diskuterte om jeg skulle møte opp på jobb eller ei. Den gangen viste det seg at jeg hadde fått covid. Så hun er kanskje den eneste kollegaen jeg hører på når det gjelder min egen helse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar