mandag 8. mai 2023

It feels so good not caring where you are tonight. And it feels so good not pretending to like the wine you like

Fant ennå en rispapirlampe i butikk i dag som jeg syntes så veldig fin ut. I dag har jeg prøvd å ordne et par siste ting til nasjonaldagen, men jeg mangler fortsatt en duk og en lysestake. Må også ordne jordbær, bringebær og blåbær til pavlova, men det skal jeg forhåpentligvis få ordnet neste mandag. Forhåpentligvis er ikke alt utsolgt til da, og hvis det er utsolgt får jeg bare velge noe alternativt. Ellers kan jeg melde at jeg har hengt opp vimpel med flagg i stua. Det er tross alt frigjøringsdagen i dag, så det syntes jeg var mer enn passende. Har egentlig vært ganske hyggelig å se masse flagg denne måneden, og ut ifra mine eldre bilder pleier mai-måned stort sett alltid å være en bra måned. Nå har jeg riktignok hatt litt hudproblemer igjen, fikk det jeg antar er soleksem på halsen. De kom i hvert fall frem i forbindelse med at jeg solte meg, og gikk bort etter noen dager uten soleksponering. Halve overleppen og huden ovenfor der har vært veldig tørr og litt sår. Jeg tenkte egentlig bare at det var en form for eksem, før jeg kom til å tenke på at kanskje det kan være min periorale dermatitt som har bestemt seg for å si hei igjen. Det er jo faktisk tre år siden jeg slet med det, men det er jo en dermatitt som kan komme tilbake igjen. Jeg synes kanskje ikke at det som foregår på overleppen minner meg helt om perioral dermatitt, men det har vært litt lignende symptomer. Så det jeg har gjort hittil etter at jeg innså at det kanskje kan være perioral dermatitt, er at jeg prøver å bruke minst mulig ansiktsprodukter. Nå er det kun øyekrem, dagkrem og Avene cicalfate krem som går på ansiktet. Det er litt trist for en skin-care entusiast, men jeg får lytte til hva huden har behov for. Jeg sendte avgårde bursdagskort til yngste nevøen min i dag, hvilket jeg innser kanskje ble litt tidlig. Han har bursdag på søndag, men jeg har egentlig ikke lyst til å dra på butikken på torsdag. Og jeg kommer i hvert fall ikke til å dra på butikken under arbeidshelgen min. Jeg kjøpte også et bursdagskort til eldste nevøen min i dag, og da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å skrive ferdig det kortet og en rekke andre kort. I år har jeg nemlig bestemt meg for å begynne å sende kort til de eldste tantebarna. De kan å lese, og de begynner å bli eldre. Så da er det liksom litt artigere å få et kort og litt penger enn en gave. Jeg innbiller meg i hvert fall det. De to yngste får jeg vente litt lenger med. De kommer jo på besøk neste uke, så jeg kunne kanskje allerede ha ordnet bursdagsgaver til de. Yngste hadde bursdag i april, og eldste av de to fyller år i juni. Så vi kommer garantert til å ha en slags bursdagsfeiring for de når de kommer på besøk. Tenker jeg får ordne gave mens de er her, om jeg ikke gjør det neste mandag da. Nå må jeg faktisk gjøre meg klar til sengs. Det er dagvakt som venter på meg i morgen, og jeg har ikke akkurat lagt meg tidlig de siste nettene. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar