søndag 7. mai 2023

I wish I was older when I was young. But half the world's asleep

Jeg satte meg litt ute i solen i dag i gjengjeld for at jeg satt inne og spilte Sims hele dagen i går. Jeg håper jo at jeg snart blir lei av Sims atter en gang, fordi det tar opp ganske mye tid. Brukte tid på å strikke i sola, men så innså jeg at jeg helt ærlig synes at garnet blir for tjukt for prosjektet mitt. Også klarer jeg ikke helt å bestemme meg for en farge på garnet jeg vet passer bedre til prosjektet. Så nå har jeg tre ubrukte garnnøste som ligger og samler støv mens jeg prøver å finne ut om jeg skal bestille nytt garn. Prosjektet ligger i hvert fall på vent. Jeg får se om noen av søstrene mine ønsker garnet, for jeg har nok ikke noe annet bruk for det. Ikke som jeg kan tenke på akkurat nå i hvert fall. Selv om jeg la meg sent i går, våknet jeg tidlig. Og det var deilig å føle at jeg fikk litt mer ut av dagen. Jeg har nettopp gått igjennom forbruket mitt for april, og det var helt ok. Mye forbedringspotensialer, men nå prøver jeg jo å ha en balanse mellom forbruk og sparing, så da tenker jeg at enkelte utskeielser er innafor. Uansett når jeg egenkapital-målet mitt denne måneden, hvilket nesten er litt utenkelig fordi det er et sparemål jeg har hatt i flere år. Jeg skal riktignok fortsette å spare, fordi jeg må spare til møbler, forsikringer, sinking funds, "emergency fund", mulige oppussingsprosjekt, pensjon, livsopplevelser, også videre. Det er rett og slett mye man skal spare til i løpet av livet. Poenget er at jeg når et stort mål som jeg har lyst til å feire. Så kanskje jeg skal feire med en matcha Boba Cha (ja jeg vet jeg sa aldri mer matcha, men jeg har så lyst på!) og sushi. Jeg synes det høres ut som en bra plan! Nå skal jeg finne frem treningstøyet og gjøre ukens andre treningsøkt. Kanskje passende mens jeg ser på Else Furuseth Koss' nye serie på NRK.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar