onsdag 4. mars 2015

I've got thick skin and an elastic heart. But your blade—it might be too sharp. I'm like a rubber band until you pull too hard.

Jeg er visst i en fase der jeg foretrekker å skrive på norsk. Tror det skyldes at jeg leser så mye engelsk, men hvem vet hvor lenge det varer. Det var sol i går, og det er sol i dag. Og som en person som blir veldig påvirket av været, er jeg nesten ekstatisk. Jeg lengter etter vår og sommer. Lengter visst etter veldig mye nå, blant annet en hårklipp og et besøk til Lynx og co. Tror det blir i nærmeste tiden når jeg tenker over det. I går sendte jeg en litt irritert snap til Lynx, hvilket jeg fikk dårlig samvittighet over nesten øyeblikkelig etter. Jeg synes at det er kjempe fint at folk rundt meg spør om råd rundt helse, men veldig ofte tror folk at jeg kan diagnostisere. Det er en legeoppgave, og som oftest vil en diagnose kreve undersøkelser i tillegg til klinikken. Så en snap med et bilde av noe sier meg veldig lite. Tror Lynx forstod at jeg var irritert, for hun fikk ingen emoji's. I dag har jeg kveldsvakt i praksis, også har jeg dagvakt i morgen. Det er min favorittkombinasjon av vakter ettersom det føles ut som om helgen kommer raskere. Må riktignok innrømme at det føles ut som om jeg nettopp hadde helg. Denne helgen skal jeg forhåpentligvis være veldig produktiv og lese til eksamen. For det har seg slik at de siste tre helgene har jeg faktisk bare vært med venner. Det er like viktig synes jeg. Har hørt på britisk radio i dag også, og det har vært veldig deilig å komme tilbake til den rutinen. Nå er det virkelig en nedtelling til praksis er over, og jeg har mer fritid enn jeg kanskje noengang vil ha på leeeeeenge. Gleder meg til å sette meg ned på Tjuvholmen og nyte bølgene i fint vær. Jeg tror det faktisk er favorittstedet mitt i Oslo. Etter yogarutinen i går, oppdaget jeg at Ellie Goulding har en egen rutine, hvilket egentlig ikke burde vært en overraskelse for meg ettersom hun er veldig opptatt av trening. Men det fikk meg til å ville trene mer, hvilket jeg i en annen situasjon ville ha gjort. Det var bare at jeg trente så sent i går at jeg ikke ønsket å trene lenger enn jeg måtte. Men jeg skal absolutt prøve det i morgen. Nå fikk jeg plutselig lyst på en helt ny garderobe av treningstøy. Fikk lyst på en joggebukse. Vel, dette er gode nyheter: jeg har lyst til å trene! Tror kanskje at det fine været har gjort meg inspirert. Nå skal jeg lese litt til eksamen før jeg gjør meg klar for kveldsvakt. God onsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar