mandag 16. mars 2015

Where the hell did you come from? You're a different, different kind of fun and I'm so used to feeling numb

"Hvor gammel er du?" "Eh, jeg blir 22 i år" "Ok, så du er over 16 altså". Ja, jeg hadde denne samtalen i dag, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke ser ut som en sekstenåring, til tross for at lillesøsteren min påstår det. Jeg er på utkikk etter en ny vår-jakke, ettersom jeg har innsett at jeg ikke kan sprade rundt i ullkåper hele året. Men dette betyr at jeg er nødt til å nyte den siste tiden jeg kan ta de i bruk før det blir for varmt. Etter en tur innom shoppingsenteret, fant jeg ut at det er et ganske stort utvalg av vår-jakker, og at det er vanskelig å bestemme seg for èn. Istedet for en vår-jakke, kom jeg hjem med en overdel og et skjørt. Det er ikke ofte jeg begår spontankjøp, så innimellom synes jeg at man skal tillate seg det. Jeg stod opp tidlig i dag selv om det har vært en fridag. Det skyldes at jeg fikk time hos legen. Denne gangen fikk jeg en av litt yngre kaliber. Det er ikke slik at jeg stadig bytter leger, men legen jeg hadde forrige gang (hvilket føles ut som noen dager siden) var fastlegen min. Han har imidlertid pensjonert seg, og var kun vikar forrige gang. Det viser seg at min nye lege er i slekt med min gamle, så jeg forsøkte å se etter familiære trekk i de fire minuttene jeg satt inne på legekontoret. Fant ikke så mange på den korte tiden, men jeg fikk i hvertfall gå derifra uten å betale en krone. Legen min tror ikke at jeg har HIV, så det er jo godt å høre. Men jeg tror at etter Kiwi forsøkte å roe meg med sine fakta, så ble jeg faktisk beroliget, for jeg har ikke tenkt noe særlig mer på det. Lynx ringte meg for litt siden og bekreftet at jeg skulle klippe og farge håret. "Da har vi en plan," sa hun etter vi hadde avtalt hårklipp og annet. Dagene går fort, og plutselig skal jeg reise. Har aldri hatt flyskrekk, men jeg er livredd for å miste fly. Jeg har riktignok aldri mistet ett fly, men jeg har vært på hårstrået opptil flere ganger. Sist gang var faktisk på vei til Lynx, så jeg kjenner at nervøsiteten allerede stiger innpå. Blir ikke overrasket om jeg drømmer om å miste flyet de neste dagene. Helgen var slitsom, og jeg kjenner at det er godt at forrige uke er over. "Ny uke, nye muligheter" skrev Ale på en snap. Til tross for at jeg stod opp tidlig, sov jeg faktisk i 9 timer. Og til tross for legebesøk, har jeg virkelig slappet av. Nå skal jeg spise, trene og dusje. For i morgen venter en skoledag, hvilket jeg ikke har hatt på flere måneder. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar