fredag 13. mars 2015

you make me feel better

Det er fredag og jeg lurer på om jeg skal feire dagen med en øl. Mest sannsynligvis ikke, går nok for en kopp te i stedet. Jeg var veldig spent på hvordan dagen ville bli, da jeg satt og leste fan fiction på morgenkvisten i stedet for å lese igjennom notatene mine til eksamen. Det var ikke før jeg satte meg ned i en sofa på lokalet, at jeg tenkte "det er kanskje lurt å lese litt igjennom da". Det skal riktignok sies at jeg hadde med meg en notatbok der jeg hadde lagd notater fra notatene mine. Så det var en del ufullstendige setninger som gav mening for noen måneder siden, men ikke så mye mening da jeg satt og prøvde å forstå i dag tidlig. Av alle mennesker, møtte jeg Ingrid som la seg flat i sofaen ved siden av meg og nyste x3. "Prosit," sa jeg, og tenkte på alle de gangene jeg har sett henne forkjølet. Litt etter hvert kom flere mennesker snublende inn dørene og fant seg plasser for å lese igjennom notatene sine. Sugar brakte med sin entourage litt senere, og det tok ikke lange tiden før vi gikk inn for å sette oss inne på lokalene. Eksamen var overraskende. Litt irritert, satt jeg og tenkte at den faktisk var perfekt, bare vi hadde hatt den først. "Hadde kanskje fått en A om vi hadde fått denne først", sa min belieber venn i etterkant. Kilo-gjengen møttes på vårt faste stamsted, kantinen på skolen vår, ala Central Perk (Friends, dere). Vårt favoritt bord, derimot, var tatt av den samme personen som alltid stjeler bordet vårt (nei, bordet tilhører ikke oss, men likevel). Kiwi kom rullende med kofferten sin (dessverre ikke på rollerblades), like etter min belieber venn og jeg hadde satt oss ned. Hun hørtes ut som om hun hadde sett på The Fault In Our Stars, men hun var visst bare syk. Sugar kom gående ikke så lenge etter. Etter alle var samlet, flyttet vi oss ca. 40 meter til Espresso House. Marble kom gående inn etter avtale om å møte oss, og vi hadde alle kjøpt oss litt av hvert. Jeg kjøpte meg en gulrot-muffins som var goooood. Kaker og te, det er min fortè disse dager. Blitt gammel, jeg. Fikk jo Monchita til å se etter grå hår forrige uke, og hun fant omtrent hundre stk. Heldigvis drar jeg til Lynx om to uker. Det skal bli godt å bli kort i håret igjen. Jeg satt og leste en Teen Wolf fan fiction på morgenkvisten i dag fordi jeg var helt oppslukt. Det er den første fan fiction som virkelig har påvirket meg på lenge. Og jeg trengte virkelig å lese noe som jeg faktisk kommer til å huske. Det var faktisk like spennende som å se på Teen Wolf, og nå har jeg lest ferdig, selv om jeg ikke ønsket at det noengang skulle ende. Jeg dro med meg Marble til favoritt bokhandelen min i dag. Vi drømte oss bort i reiseseksjonen, Marble ble stående og lese på en bok om intuisjon, mens jeg ble stående og se på veggen fylt med fine notatbøker. I utgangspunktet ville jeg se etter en bok, men vi skulle rekke toget, hvilket jeg noen ganger føler er mottoet mitt "må rekke toget". Til tross for at jeg skal jobbe i helgen, behøver jeg ikke å stresse særlig, fordi jeg er ferdig med praksis og eksamen! Hurra for meg, hurra for min belieber venn, og hurra for Monchita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar