mandag 22. november 2021

I stand by all my choices even though I paid the cost

Jeg spilte litt Sims i går, men det var veldig kortvarig. Lagde en sim og bygde et hus. Spilte liksom i play-modus i sikkert tjue minutter før jeg bestemte meg for at jeg var ferdig. Sovnet halv ett på natten, også våknet jeg rundt 9.30. Men siden det er siste fridagen før arbeidsuken starter forlot jeg ikke sengen før kl 11.30. Luksus altså! Det er alltid en glede å få Illums boligblad i posten til jul; jeg er spesielt glad i å bla igjennom julemagasinet. Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg har lyst til å kjøpe noe, men det fungerer litt som en introduksjon til at nå er det jul! Det er også vanligvis litt inspirerende å se på årets julevarer. Du skulle trodd jeg var i ordentlig julestemning med tanke på all praten om jul nå, men det er fortsatt null julestemning. Jeg hadde planer om å dra på IKEA i dag, og det var planen jeg hadde lagt for flere dager siden, men jeg sjekket de tingene som stod på handlelisten min. Og det viser seg at varehuset jeg skulle til bare har 1/3 av tingene tilgjengelig. Jeg vil liksom ikke bare dra på IKEA for å henge, men handle de tingene jeg har på handlelisten min. Så da har jeg avlyst den turen, eller utsatt den til jeg ser at varehuset har fylt på inventaret sitt.  Siden planene mine er endret i dag, skal jeg prøve å lage oversikt over julegaver for i år. Jeg har allerede noen tanker om hva enkelte personer skal få, så da er det greit å få skrevet det ned. Jeg har en notatbok som jeg er ganske sikker på at jeg kjøpte på UO i London i 2012, hvor jeg har skrevet ned julegaveønsker (til de personene jeg har gitt julegaver til) siden da. Har ikke helt oversikt over hva jeg har gitt siden 2012, siden det står flere ulike ønsker fra ulike personer. Det er vel egentlig ikke før 2016 at jeg kun skrev ned det jeg kjøpte til personer, men det er litt artig å kunne se tilbake. Enkelte av menneskene i livet mitt er særdeles vanskelig å finne julegave til, så jeg er egentlig alltid helt ferdig med julegaver til de aller fleste innen starten av desember. Det er bare de få siste personene som er så vanskelig å ordne gave til. Ellers fikk jeg sms om at en pakke jeg ventet ikke hadde plass i postkassen. Jeg venter også en pakke med mine fremkalte bilder, og jeg antar at den skal ha plass i postkassen. Hadde håpet på at jeg skulle få sms om at pakken kunne bli hentet på noe hentested, slik at jeg kunne gå innom kjøpesenteret i samme slengen og fått ordnet et par gaver. Men det ser ikke ut til at det skjer i dag. Jeg har i det minste fått bestilt noen gaver, så noe er blitt gjort denne mandagen likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar