fredag 19. november 2021

Patience is a thing that I’ve learnt from you. That some things can feel wrong even though they’re true

Jeg stusset litt på at det skulle være såpass høy temperatur i dag i forhold til de forrige dagene, men da jeg nesten blåste bort på vei ut fra jobb, så skjønte jeg hvorfor. Det ble et par raske steg til bussholdeplassen fordi vinden nærmest dro meg bortover. Det har vært relativt fine vakter på jobb denne uken, men i går ble jeg så utrolig tung i hodet. Jeg sov heller ikke så godt, men det gikk vel egentlig ganske greit i dag også. Det er bare en veldig utfordrende studentsituasjon, men jeg prøver bare å minne meg på at det snart er over. Jeg gikk innom butikkene etter jobb, og det er alltid litt gambling. Jeg er liksom skrubbsulten og litt ustø fordi blodsukkeret mitt trolig er litt lavt. I dag klarte jeg å stå over fristelsen av sjokoladeboller, men jeg endte opp med en Subway. Det er jo helt i orden, men i går bestilte vi oss litt McDonalds på jobb. Så det er nok ikke den mest sunne uken jeg har opplevd. Det fine med denne arbeidsuken er at jeg fikk mensen, og når jeg er på jobb blir smertene liksom litt borte fordi jeg har tusen andre tanker. Jeg har liksom ikke kapasitet til å gi smertene noe fokus. Tenkte jeg skulle handle litt bind i dag, også la jeg merke til at tampongene jeg vanligvis bruker kostet litt over åtte kroner. Kan liksom ikke huske at det er normalpris? Jeg kjøpte i hvert fall tre pakker. Ellers handlet jeg mat og var på leting etter denne julebrussaften. Kunne ikke finne sistnevnte, og jeg mistenker at jeg kanskje er for sent ute. Jeg ble inspirert av en far og sønn som stoppet opp ved en stor samling med melkesjokolade. Gikk liksom forbi de i det de bestemte seg for hvilken sjokoladeplate de skulle velge. Da var det samtidig en eldre dame som spurte meg om jeg visste hvor det fantes såpebarer. Det artige er at etter jeg omsider hadde blitt ferdig med handlelisten min, gikk jeg til den borteste køen. Faren og sønnen stod foran meg, og foran de stod den eldre damen. Tilfeldigheter altså. Fikk sms om at jeg skulle få en pakke i dag, og den inneholdt en kjole jeg bestilte fra Mango. Jeg ble nemlig veldig interessert i en svart kjole i fløyel som jeg syntes så perfekt ut til julebord. Har prøvd den på nå, og ble litt usikker. Det er en asymmetrisk kjole, noe jeg egentlig elsker. Men jeg er ikke så veldig glad i en one shoulder kjole eller andre plagg med one shoulder, fordi jeg blir liksom så kald på den armen som ikke er dekket. Og det blir mer merkbart fordi jeg har en arm som er varm og en som er kald. Skal prøve på kjolen igjen i morgen for å se hvordan den ser ut i lyset også. Ellers var det ikke sånn at jeg trengte en ny kjole til julebordet, men heller at jeg ønsket meg det. Jeg håper at jeg orker å bruke morgendagen på å gå innom kjøpesenteret og kikke. Lurte på om jeg skulle få det til i dag; at jeg handlet mat, dro hjem for å spise, og deretter dro på kjøpesenteret. Men det hadde jeg ikke energi til. Nå skal jeg prøve å få i meg litt mat før jeg tar kvelden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar