søndag 7. november 2021

there goes my hands shaking, cause you are the reason my heart keeps bleeding

Jeg sa meg ferdig med totebagen i går. Orket ikke å sy på noe lomme, så det blir en fremtidig jobb dersom jeg finner ut at jeg absolutt bør ha det. Jeg er veldig fornøyd, men nå har jeg ryddet bort sysakene for en stund. Stoffet mitt ligger fortsatt ute fordi jeg ikke har plass i "craft" boksen min. Jeg brukte en del tid på å rydde i sakene mine i dag. Gikk igjennom alle bokser og noen av skuffene mine på rommet mitt. Ble kvitt en pose med avfall og en pose med resirkulering. Fant ut at jeg er nødt til å kjøpe en større boks til "craft" greiene mine. Problemet er at IKEA ikke lenger selger de boksene jeg har lyst på. Så jeg blir nødt til å gå for noe sånt som ser ut som klesoppbevaring. Får se hva jeg finner. Jeg sov overraskende lenge i dag, men jeg var nok litt halvveis våken, for jeg husker mange av drømmene mine. En av drømmene var at jeg gikk rundt et stort vann i Canada. Jeg hadde lagt fra meg jakken min, og det var is ute liksom. Den andre drømmen min var at jeg var en designated driver, men jeg tror at vi alle var fulle. Jeg skulle parkere en Nissan Leaf med sommerhjul på det som essensielt var is. Bilen sklei bare, så jeg gikk ut av bilen og prøvde å dytte den på plass. I mellomtiden la personen jeg skulle kjøre all bagasjen sin på baksetene. Jeg prøvde å forklare at det var plass til alt i bagasjerommet, men hun nektet å tro meg. Tror jeg kanskje gruer meg til vinter, haha. Hadde fortsatt lyst på brioche sandwich til frokost i dag, men Clue-appen min forteller at jeg er premenstruell. Så det forklarer kanskje de vedvarende cravingsene mine. Etter frokost begynte jeg på ryddingen og vaskingen. Det ble jo en declutter i midten av prosessen som gjorde at det hele tok meg nesten fire-fem timer? Det var veldig tilfredsstillende i og med at jeg ikke har hatt de to forrige søndagene til vaskedagen min. Jeg har klart å beholde fridagene mine, mest ved å gjøre meg utilgjengelig. Får litt dårlig samvittighet for det, men jeg kjenner at jeg begynte å nærme meg grensene mine. Om jeg går i veggen, er det til syvende og sist mitt eget ansvar, og de største konsekvensene går utover meg selv. Så det er utrolig viktig å passe på seg selv og lytte til kroppen. Det har vært utrolig deilig å sove ut, gjøre det jeg vil og bare slappe av. For en ukes tid siden (mer eller mindre) sjekket jeg skattekortet på nytt og justerte lønnen min for året og trodde jeg var safe. Men nå så jeg på lønnsslippen min for november, og jeg ser at jeg trolig på oppjustere ennå mer. Det er vanskelig å forutse hvor mye jeg skal tjene, for selv om jeg har en fastlønn har jeg også flere faste tillegg og tillegg for ekstravakter. Så jeg vet liksom aldri hva jeg kommer til å tjene. Men jeg har aldri betalt restskatt før, og jeg vil helst unngå det. Problemet er at lønnen min allerede har blitt kjørt, så jeg må justere på skattekortet til desember. Da er det uansett halv skatt, så jeg vet ikke om jeg klarer å skatte nok for å unngå restskatt. Vel, får kanskje prøve meg på det til neste år da. I går lagde jeg pasta med Arrabiata-saus uten at jeg visste den var chillibasert. Det ble en ganske rennende nese etterpå, for å si det sånn. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar