mandag 8. november 2021

When the world outside's too much to take. That all ends when I'm with you

Jeg hadde ikke lenger cravings for brioche sandwich i dag, så briochebrød ble fjernet fra handlelisten. Jeg har lyst til å lage lasagne med en hvit saus som inneholder ricotta. Dessverre ser det ut til at det er et vanskelig produkt å få tak i, og det var i tillegg utsolgt på Meny. Så det spørs om jeg får laget den sausen, eller om jeg bare må lage vanlig hvit saus. Skal stikke innom Meny en annen dag for å se om de har fylt på med varer. Fikk kjøpt oppbevaringsesken jeg var ute etter, og jeg er så fornøyd. Jeg har en slags midlertidig sortering av alt, og jeg har brukt de gamle eskene til å organisere. Får bare se det an om det kommer til å forbli slik, eller om jeg skal reorganisere. Men det viktigste for meg var at det skulle være funksjonelt, og slik som det er plassert nå, synes jeg at det er ganske funksjonelt. Jeg gikk innom posten og fikk sendt avgårde bursdagskort til de eldste søstrene, også fikk jeg brukt noen av de kortene jeg har hatt i beholdningen min over ganske lang tid. Så jeg er fornøyd med det! Nå har jeg kun ett kort i beholdningen, så det er kanskje på tide å skaffe mer? Altså, jeg var så utrolig nære på å gå innom Søstrene Grene i dag fordi jeg så det hadde kommet julevarer. Men jeg har så lett for å bli sjarmert av sånne småting, så jeg gikk forbi butikken. Jeg prøver også å unngå å bruke penger på noe unødvendig inntil jeg får lønning. Jeg har definitivt planlagt flere utskeielser i november med tanke på at jeg har vært sykt flink med pengebruken de to siste månedene. Blir ofte litt sånn siden forbruket alltid er større på sommermånedene -- får liksom litt dårlig samvittighet, slik at jeg må liksom gjøre litt opp for det da. Men så kommer julen og forbruket økes igjen. Jeg begynner nok på julegaveshoppingen neste uke, og jeg har planer om å se den nye Askepottfilmen neste uke. Det er mulig at jeg kanskje får litt julestemning i år, men bare for tidlig? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar