onsdag 17. november 2021

It's not the same you know, when the choir is you on your own

I går var jeg og Monchita på kino for å se på Tre Nøtter til Askepott. Jeg gledet meg veldig, men jeg var også veldig klar på at ingenting kan slå originalen for min del. Nå handlet det ikke om å sammenligne to filmer for meg, men heller få mer glede ut fra et konsept som jeg allerede får glede fra. Prøvde å ha lave forventninger, og det eneste jeg visste jeg gledet meg til var å se noen fine naturbilder. Og det fikk jeg absolutt; de kunne sikkert ha vist ennå mer naturbilder, for det gav en litt sånn følelse av magi. Vi var litt stille da vi gikk ut av kinosalen, måtte samle litt tanker. Men etter et par minutter, så var vi begge enige i at vi ble positivt overrasket over filmen. Jeg synes også at de hadde valgt helt riktige skuespillere til alle rollene. Jeg er veldig imponert i hvert fall, og jeg gleder meg til at det blir en tradisjon å se på denne versjonen til jul. Julestemningen er nok ikke helt på plass, men jeg kan vel ikke si at jeg har hatt noe ordentlig julestemning på år. Planen min var egentlig å se den filmen i går, og deretter dra på litt juleshopping i dag. Det ville ikke vært mye av julegaver, for jeg har ikke helt oversikt over hva jeg skal gi til alle i år. Men jeg har veldig lyst til å dra å se på julepynten som selges. Det er noe som står ganske høyt på ønskelisten, så jeg håper jeg finner det. Kjenner faktisk at jeg gleder meg litt til å pynte juletreet, og det har egentlig vært en litt irriterende oppgave de siste årene. Men i fjor fant jeg jo ut at jeg kunne lage et mindre juletre ved å ta bort en av delene. Da blir det liksom litt mindre arbeid, og mer fornøyelig for min del. Så det blir planen for i år også. Jeg har også veldig lyst til å dra en tur på IKEA. Det har jeg riktignok hatt lyst på å gjøre i flere måneder, så da må jeg nesten innfri det ønsket snart. Det blir nok ikke i dag dessverre, for jeg har takket ja til å jobbe ekstra. Kan hende det er den siste ekstravakten jeg er villig til å ta i år, for nå er det bare litt over seks uker igjen av året. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar