søndag 14. november 2021

Now and then you cross my mind. It takes me back to a sweeter time

Hvitt sengetøy når jeg kjenner at mensen er rett rundt hjørnet? Var overbevist over at jeg skulle få mensen på morgenen i dag da jeg stod opp. Jeg følte meg riktignok ganske sliten etter å ha jobbet kveldsvakt i går. Blir aldri særlig god søvn når jeg må opp tidlig. Jeg var ganske negativt innstilt da jeg startet arbeidshelgen, men alt i alt har den egentlig vært veldig fin. Det skjer som regel alltid noe på min arbeidshelg, og nå har jeg fått bekreftet det av enda en annen kollega at helgen min er "cursed". Jaja, what can you do? Lasagnen jeg lagde var litt spesiell. Jeg er veldig fornøyd fordi jeg faktisk ikke brukte noe oppskrift. Mye ble tatt på øyemål, og jeg smakte meg frem til noe jeg var fornøyd med. Jeg er nemlig vanligvis ikke så flink til å smake på maten underveis. Det som var spesielt var ricotta-sausen. Kan vel egentlig ikke kalle det for en saus, men det skal igjen sies at jeg gjorde ting med øyemål. Jeg er uansett glad for at jeg prøvde dette. Det ble lasagne for mamma, Monchita og meg. Også litt rødvin, selvfølgelig. Nå har jeg endelig fått overført litt penger til sparing. Prøver liksom alltid å gjøre det så fort jeg har fått lønning, slik at beløpet på kontoen min faktisk gjenspeiler det jeg har til å bruke. Nå er jeg veldig nærme årets sparemål, så jeg bør jo egentlig være veldig fornøyd med det. Kanskje jeg skal lage litt stas ut av det for min egen del? Tror kanskje det. Jeg har også fått bestilt billetter til kino, så nå føler jeg at jeg er klar for uken som kommer. Nå skal jeg spise litt wonton-suppe, og deretter ta meg en etterlengtet dusj. Gleder meg til å legge meg, nydusjet i en seng med nytt sengetøy. Det er de små tingene i livet altså.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar