lørdag 3. august 2019

For your love I will go far. I wanna be wherever you are, I know I'm coming back for you

Kåpen jeg bestilte kom raskere enn antatt, og jeg endte opp med å hente den i dag. Jeg er ikke så glad i eksteriøret på kåpen, altså hvordan finishen er. Er visst filtet ull, og det er tydeligvis ikke helt min smak når det kommer til ullkåper. Så jeg tror den dessverre går i retur, men på den andre siden er det litt fint at den andre svarte kåpen min blir erstattet. Jeg skal la den stå i skapet litt før jeg virkelig tar en avgjørelse, for jeg bør nok prøve den på litt mer. Treningstightsen jeg kjøpte gikk rett inn i klesskapet; klar for bruk. I går tok jeg meg en fridag, men gjorde også ærender, fordi jeg ikke ville kaste bort en annen dag på å reise til skolen, levere pakker og handle. Var hjemme igjen klokken tolv, og fikk da lagt meg i sola i ett-tiden. Etterhvert bestemte jeg meg faktisk for å sole meg bakpå også, i og med at jeg egentlig kun har solet forsiden av kroppen. Lå sånn inntil fem-tiden kanskje? Også dusjet jeg av meg all solkremen. Dekket på bordet i forberedelse på at broderen og kjæresten hans skulle komme til middag. Jeg og Monchita spiste derfor ikke indisk, men istedet ble det hjemmelaget mat og selskap. Det var veldig hyggelig, og jeg kommer veldig godt overens med kjæresten til broderen. De ble et par timer, før de måtte reise avgårde for å rekke senteret før det stengte. Jeg og Monchita har sett på Vera de siste dagene, og det har vært ganske spesielt siden jeg kun har sett nyere sesonger. Men nå sender de episoder fra første sesong, så det er veldig framtredende at rollene er nye for skuespillerne, og kameraarbeidet er ganske annerledes. Trodde ikke at det skulle gå en episode i kveld, men det gjør visst det. Kanskje det er jeg som roter med dager, men jeg er ganske sikker på at det er en dag i uka de ikke sender Vera. Men så kjørte også bussen forbi huset i dag; den som tilsynelatende ikke skal kjøre forbi i helga. Mulig at verdenen bare prøver å forvirre meg i dag. Monchita reiste hjem i dag, og hun skal bruke tiden før skolestart på å gå i fjellene. Jeg er faktisk veldig misunnelig, og det har egentlig fått meg til å innse at det jeg kanskje ønsker mest når jeg først er ferdig med oppgaven er å gå i fjellet. Vi snakket litt om det i går rundt middagsbordet, fordi kjæresten til broderen ikke har gått i fjell før. Skal nok prøve å få hun med en dag! Jeg hadde ærlig talt litt vansker med å komme i gang med å jobbe på oppgaven min i dag. For nå skal jeg prøve å implementere hovedteorien min i drøftingen min, og i hodet mitt skulle det være litt strevsomt. Så jeg prokrastinerte frem til klokken fire. Også fant jeg frem notatblokken min og de nye gelpennene mine og begynte å skrive for hånd. Var visst vanskelig å skrive på pc, men tror det handler om at jeg synes at dokumentet jeg skriver på for tiden er litt vel rotete, slik at jeg ikke klarer å føle orden mens jeg skriver. Så da var det veldig mye enklere å skrive for hånd på blanke ark. Skal antakeligvis fortsette på det i morgen, selv om det frister å ta meg fri. Men har bestemt meg for at jeg skal tillate meg selv å sove uten å ha på alarm. Tror ikke det har noe å si uansett, for de siste dagene har jeg våknet et par timer før alarmen min uansett. Det er litt irriterende, og jeg skulle gjerne ha sovet sammenhengende i åtte timer. Etter jeg sa meg ferdig med arbeid på oppgaven min, dro jeg på meg støvler og gikk uti hagen og rakte. Jeg skjønner liksom svogerens behov for å gjøre hagearbeid etter å arbeide på kontor. Det er noe virkelig deilig med det. Eneste nedsiden ved å jobbe ute i hagen i dag, er at jeg fikk et myggestikk på haken. Men når det er sagt, har jeg hittil kun hatt fem myggestikk i år. Det er faktisk ganske så imponerende. Nå har heldigvis nesten alle kvisene mine forsvunnet, så et myggestikk på haken gjør ikke så mye. Satte meg ned med et glass iste i hagen etter å ha raket og samlet alt i en pose. Hadde på meg støvler fordi jeg ikke hadde lyst til å få masse gress i sokkene mine, men det var jammen meg varmt, så det var veldig deilig med en avkjøling. Nå skal jeg snart se på ny episode av Vera, og i mellomtiden skal jeg spille edderkoppkabal. Min definisjon på skikkelig kos, ha. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar