onsdag 14. august 2019

I’ve done a lot of things wrong; Loving you being one, but I can’t move on

Har lyst til å komme meg tilbake til en mer sunn diett enn jeg har levd på det siste året. Blir liksom overrasket over hvor sunt jeg faktisk har spist tidligere, når jeg ser på bilder jeg har tatt på mobilen. Jeg har ikke lyst til å bare spise kål liksom, men jeg liker tanken på å bli mer bevisst hva ulike typer matprodukter tilfører til kroppens system. Lagde "overnight oats" i går som jeg spiste til frokost i dag (avbildet). Det var en periode hvor jeg spiste havregryn til frokost hver morgen, men jeg er egentlig en type person som foretrekker salt fremfor sukker. Så jeg er egentlig ikke så glad i søt frokost, men det er vel den mest typiske kombinasjonen i hensyn til havregryn. Jeg har lagd klar en ny "overnight oats" i kjøleskapet, men har ikke tilført noe søtt, så jeg skal faktisk prøve meg på en savoury overnight oats. Er visst noen som er enige med meg angående søtt versus salt, og jeg fant derfor et par oppskrifter på internett. Jeg er ikke sånn helt overbevist om at det kommer til å fungere-- heller mer mot at jeg forventer at det kommer til å smake dritt. Men jeg prøver meg likevel. Planen for i dag var å gjøre meal prep, trene og dusje, dra og stemme, reise på senteret for å hente diverse pakker og handle mat. Gårsdagen gikk nemlig fullstendig til å gjøre meg ferdig med utkast til metodedelen av drøftingen, og jeg ble vel ikke ferdig før i ti-tiden. Så jeg skippet trening og dusj, og utsatte det til i dag. Ettersom jeg hadde tenkt til å handle mat, tenkte jeg at det kunne være greit å se hva jeg faktisk har i huset. Mamma reiste til nord-Amerika på tirsdag, så det er hovedsakelig jeg som er igjen i huset. Var overraskende mye jeg faktisk trenger å spise opp/lage før jeg bør kjøpe nye matprodukter. Så i dag har jeg kuttet opp diverse grønnsaker og proteiner. Har aldri reagert slik som jeg gjorde i dag når jeg har kuttet løk. Nesa rant og jeg gråt skikkelig. Følte meg litt latterlig. Hadde egentlig bare tenkt til å preparere paprika, løk, gulrøtter, og kyllingfilet. Men det ble også preparert pølser og egg som måtte brukes opp. Og mens jeg holdt på med meal prep, vasket jeg også kjøleskapet i samme slengen. Det var både ekkelt og tilfredsstillende på samme gang. Men så deilig å ha rent kjøleskap og en form for organisering i kjøleskapet. Gulrøttene førte til en sånn oransje selvbruningsfarge på tommelen min og venstre håndflate. Alt dette tok selvfølgelig ganske lang tid, og plutselig var klokken to og magen rumlet. Så da spiste jeg lunsj som inkluderte et ostebrød. Altså, jeg har vært tom for brød de siste dagene og har bare knekkebrød i hus. Jeg elsker brød, så det å spise det ostebrødet i dag var helt fantastisk! Halv fire var klokken da jeg hadde spist ferdig og tatt oppvasken. Regnet begynte å øse ned, og jeg googlet åpningstid for stemmelokalet og så at det stengte akkurat da. Bestemte meg da for å utsette stemming, hente pakker og mathandel til i morgen. Om jeg kan ta flere ting i samme slengen, så gjør jeg det. Brukte i stedet resten av dagen til avslapping, trening og en dusj. Trengte virkelig denne dagen i dag, og jeg har faktisk sjekket e-mailen min. Veilederen min kommer antakeligvis med tilbakemelding til meg i slutten av uken, så jeg skal bruke resten av uken på å starte på avslutningen min. Så får heller redigering av drøftingskapittelet skje neste uke. Men ja, jeg har kjent at jeg har behov for pause etter jeg har avsluttet et kapittel. Tror liksom at hvis jeg hadde startet på avslutningen i dag, hadde jeg bare prokrastinert. Kommer sannsynligvis til å prokrastinere i morgen også, men tror jeg blir litt mer klar og motivert til å faktisk begynne på avslutningen. Det ligger jo også motivasjon i at jeg begynner å nærme meg slutten. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar