torsdag 29. august 2019

Let's dance in style, let's dance for a while. Heaven can wait we're only watching the skies

Det er seriøst ikke uken for søvn. Husker ikke om jeg våknet fordi jeg måtte tisse, eller om det var det ekstreme lynværet. Begynner jo seriøst å utvikle redsel for lynvær, men jeg gikk likevel ned og stod ved inngangsdøra halv seks på morgenen fordi jeg vurderte om jeg skulle gå ut og flytte på appelsintreet til mamma. Den skal liksom ikke ha for mye vann ifølge henne, og det øste virkelig ned akkurat da jeg stod der. Men tanken på å bli klissbløt fristet ikke, og jeg ville helst få meg litt mer søvn. Så jeg lot den stå og gikk for å legge meg igjen. Men jeg ble naturligvis liggende våken i en time og en halv fordi jeg bekymret meg for lynet. Har faktisk aldri opplevd at det har vært såpass mye før, for det virket nesten som om det var konstant lyn. Jeg sovnet etterhvert når ting hadde roet seg, men jeg kjenner absolutt at jeg kunne trengt en natt med uavbrutt søvn i kanskje ti timer? Tenk om man kunne kontrollert sånne greier, det hadde vært fint. Som konsekvens av at jeg kanskje er litt sliten, så skrev jeg en essay om hvordan jeg har det til veilederen min, da hun sendte en mail for å høre hvordan det går. Neida, joda. Jeg skal gjøre meg ferdig med referansene mine i dag, også skal jeg starte på redigering av metoden etter tilbakemelding. Hadde jo egentlig lyst til å være ferdig med referansene veldig mye tidligere denne uken og bli ferdig med å redigere metoden og drøftingen etter tilbakemelding fra veileder innen lørdag. Men jeg tror ikke jeg får tatt meg noe fridag denne uken heller, så det blir nok skriving på søndag også. Det er heldigvis ikke for alltid. Mamma kommer hjem i morgen, og jeg føler kanskje at jeg burde lage et måltid til hennes ankomst. Men akkurat nå har jeg ingen ønsker om å reise på butikken. Har ikke planlagt noe ny matplan, fordi det faktisk er litt tidskrevende. Også kjøpte jeg nok litt mer mat enn jeg hadde trengt forrige uke, for jeg har fortsatt mye rester igjen. Får se, kanskje jeg gidder å løpe på butikken i morgen. Jeg har hørt på diverse spillelister mens jeg har jobbet med oppgaven, og for et par dager siden begynte plutselig Forever Young å spille. Har ikke hørt sangen på lenge, og når jeg først har hørt sangen har det vært One Direction som har gjort et cover. Så jeg ble faktisk veldig satt ut. Alt føles plutselig ut som om det var veldig lenge siden. Foruten spillelister, har jeg også hørt på et par av mine favoritt-album, og alle har liksom vært ti år gamle eller eldre. Jeg vet ikke med deg, men det er en tidsperiode i mitt liv hvor jeg omtrent husker alle sangtekster til sangene jeg hørte på da. Det er ikke slik lenger, og jeg kan såvidt huske sangtekster til sanger jeg hørte på for to år siden. Vet ikke om det skyldes endring kapasitet i hukommelsen min; om jeg har mer å tenke på nå versus da; om tilgjengeligheten av musikk har ført til at jeg hører på mer musikk; om det har kommer mer musikk på markedet. Altså, årsakene kan være uendelige, og sammensatte. Herregud, det blir fint når jeg omsider kan slutte å leve omsluttet av forskning. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar