lørdag 31. august 2019

One foot in sea one on shore. My heart was never pure, you know me

Alt tar som vanlig lenger tid enn jeg ønsker, og jeg har begynt å telle ned dagene fordi jeg ser at det bare blir mindre og mindre tid til alt jeg hadde tenkt til å gjøre. Men vet du hva? Jeg har bestemt meg for å levere i september, og da er det viktigste for meg at jeg klarer å levere oppgaven. Det var ikke aktuelt i mai, fordi jeg manglet en innledning, drøfting, halvveis teori, og avslutning. Nå, derimot, har jeg alle kapitlene og vedleggene som skal være med. Eneste problemet er at jeg antakeligvis ikke får redigert så bra som jeg ønsker. Det viktigste er at jeg får redigert den nok til at den virker noenlunde sammenhengende. Jeg har i det minste fått beskjed av veilederen at jeg ikke skal ha høring rett etter innlevering, så da kan jeg faktisk reise på besøk til søstrene før det blir vinter. Har bestilt meg togbilletter til Volla og Mog nå, hvor jeg ikke har vært siden juni i fjor. Så jeg gleder meg til det! En annen trøst jeg driver med for tiden er sånn retail shopping. Jada, jeg som egentlig hadde bestemt meg for å ikke bestille noe nytt på nettet på en stund nå, fordi jeg hater å hente og levere pakker. Men neida, jeg har forelsket meg i en jakke. Tingen er at jeg faktisk trenger en jakke til høsten som ikke er min grønne militærjakke. Militærgrønt går faktisk ikke til alt. Også er det greit å kunne ha litt variasjon. Men jeg har også lyst på treningstightsen som jeg har to av allerede, bare i en annen farge. Og jeg er faktisk villig til å reise lenger enn mitt lokale kjøpesenter for å kjøpe den i min størrelse. Oh yes. Jeg drømmer om å være på besøk hos Lynx for å gå i fjellet, skjønner du. Også drømmer jeg om å ha et litt mer aktivt liv igjen, i og med at jeg nå lever på en kontorstol disse dager. Så drømmen har liksom utviklet seg til at jeg planlegger hva jeg har lyst til å ha på meg. Skal nok få bestilt meg flybilletter til Lynx og co i løpet av dagen, når hun omsider svarer på meldingene mine. Å, nå kom jeg selvfølgelig på at jeg har klart å bestille togbilletter når jeg hadde planer med kilo-gjengen. Tror ikke det er første gang jeg har klart å dobbeltbooke ting. Typisk. Jeg skal bruke resterende av dagen min til redigering. Startet på metodekapittelet mitt i går, og jeg satte meg litt fast i vitenskapsfilosofien som jeg nå har bestemt meg for at jeg hater. Tilslutt måtte jeg bare utsette det til i dag, fordi jeg ikke kom meg noe vei. Det er vel det eneste jeg mangler med metodekapittelet mitt. Også har jeg et håp om at jeg får startet på metodedelen av drøftingen i dag. Og kanskje tatt meg pause i kveld med en filmkveld og sjokolade. Det hadde vært hyggelig, siden jeg har planer om å jobbe videre med oppgaven i morgen. Mandag går hovedsakelig til ærender. Må hente bøker på diverse biblioteker, også må jeg virkelig handle mat. Har jo ikke vært på butikken denne uken, og det har blitt ganske tomt i kjøleskapet. Men nå er mamma hjemme igjen, og hun ordner ofte med mat. Så jeg overlever for nå. Men jeg kan jo kanskje reise for å finne treningstightsen jeg ønsker på mandag. Det hadde vært en fin motivasjonsfaktor, dog en svært overfladisk en. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar