tirsdag 20. august 2019

I'm sorry to interrupt, it's just I'm constantly on the cusp of trying to kiss you

Det føles ikke ut som så lenge siden, men for seks uker siden klarte jeg å miste lipbalmen min på bakken uten å innse det før etter jeg hadde vært på do på Streetfood mathallen. Og jeg var 99% sikker på at den tuben med Carmex jeg så ved inngangsdøra til hallen var min. Men du kan jo aldri vite helt sikkert, og den 1% med tvil var nok til at jeg bestemte meg for å kjøpe ny lipbalm. Etter litt leting i diverse butikker, endte vi opp på et apotek hvor jeg måtte spørre etter om de solgte lipbalm fordi jeg ikke klarte å finne de. Damen i kassa viste meg utvalget, og jeg bestemte meg for denne (avbildet) fra Cosmica fordi jeg ikke kunne Carmex noensteds. Da jeg kom hjem kjøpte jeg meg et par nye Carmex, men det hadde gått et par dager hvor jeg hadde brukt Cosmica. Og da jeg først prøvde på Carmex igjen, så føltes det helt feil ut. Nå har jeg tydeligvis konvertert til Cosmica, og jeg måtte naturligvis fylle lageret mitt med lipbalm. Jeg synes det er veldig komisk, for det som først konverterte meg til Carmex var en gratis tube jeg fikk. Husker ikke i hvilken forbindelse det var, men jeg har brukt Carmex i mange år nå. Det positive med dette, er at når jeg er på besøk hos Lynx og co slipper jeg å skrive initialene mine på min Carmex fordi Lynx også bruker samme merke. Herregud, skulle trodd jeg drev og reklamerte, men nei. Det ble litt andre planer for denne uken enn forventet, for da jeg logget meg inn på e-mailen min i går etter å ha gruet meg forrige uke, så jeg at veilederen min hadde etterspurt alle dokumentene jeg hadde skrevet hittil for å kunne gi meg ordentlige tilbakemeldinger på drøftingen. Det gir jo selvfølgelig veldig mening, i og med at det er vanskelig å vurdere en drøfting uten å ha resten av oppgaven foran seg. Så for første gang prøvde jeg å kombinere alle kapitlene mine, i og med at jeg hittil har jobbet med hvert kapittel for seg selv i hvert sitt dokument. Det var nesten litt sånn skummelt, men det var også litt deilig å se at jeg faktisk har skrevet ganske mye. Selve oppgaven havner nok på rundt 80 sider, men med litteraturliste og alle vedlegg blir det nok nærmere 90-100 sider. Det som er litt kjipt med dette, er at jeg kommer til å printe ut oppgaven for å kunne redigere. Jeg bare klarer ikke å redigere ordentlig i et såpass stort dokument. Blir helt blind, og ender opp med å bla videre to siden fremfor èn. Men jeg får bare redusere linjeavstand og størrelse på skrift så får jeg nok redusert sideantall betraktelig! I stedet for å redigere drøftingen denne uken, skal jeg skrive "ferdig" avslutning og innledning. I tillegg har jeg brukt mye av gårsdagen til å få oversikt over alle vedlegg som skal med. Det var ganske betryggende, fordi alle disse ulike vedleggene ligget litt svevende i hodet mitt-- og da er det vanskelig å oppleve at man har noe kontroll. Så nå har jeg fått alt ned på papir med bokser jeg kan krysse av når jeg har gjort de ferdig. Mangler et par, men det er avhengig av andre og tilgjengelighet av en scanner. Sistnevnte får jeg ordne når jeg må innom skolen denne uken. Nå må jeg bare bli ferdig med de siste dokumentene før jeg kan gjøre en rask redigering og sende til veilederen. Selv om det høres usannsynlig ut, så må jeg egentlig få gjort det innen neste uke slik at hun skal få nok tid til å gi meg tilbakemelding og slik at jeg får redigert etter det. Innleveringsfristen er virkelig rett rundt hjørnet, og selv om det er litt skummelt, så gleder jeg meg så inderlig. Det kjipe er at jeg ikke vet når jeg skal ha høring, for jeg kunne kanskje tenkt meg å ta meg en tur til Lynx og co eller til Volla. Jeg får se an. I går var det ganske ekstremt vær, i at det haglet og øste ned med regn. I tillegg var det veldig kraftig torden som jeg kjente i hele huset. Også kom selvfølgelig lynet som plutselig var veldig framtredende. Det var et lynnedslag som var spesielt nærme og jeg skvatt naturligvis. Synes i utgangspunktet at torden og lynstormer kan være ganske koselig, men nå det er såpass ekstremt og nærme, så blir det litt mer skummelt. Spesielt fordi det er et par ganske høye trær i nærheten, og jeg vet ikke med deg, men ideen om at et slikt tre skal falle over murhuset er ganske skummelt i mine øyne. Det fine med all regnværet er at jeg ikke har vært nødt til å vanne noen av blomstrene til mamma, men nå er det vel kanskje mer snakk om overvanning og lite sollys. Så tror uansett at mamma kommer hjem til visne blomster. Oh well. Jeg har ikke helt klart å legge meg tidligere disse dager, og det er nok i sammenheng med at jeg jobber med oppgaven lenger enn vanlig. Og jeg har behov for en viss tid til å bare slappe av og tenke på andre ting, hvilket fører til at jeg ikke legger meg før på natta en gang. Også våkner jeg senere, og det blir en sånn ond sirkel. Kanskje det skal blir dagens mål; å faktisk legge meg ved midnatt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar