lørdag 24. august 2019

Sometimes I forget not to talk 'bout politics when I'm in the middle of me gettin' hit on. Sometimes I'm not polite. Don't bite my tongue, I speak my mind

Jeg har nådd et punkt hvor det føles ut som om alt jeg gjør er å planlegge hva jeg er nødt til å gjøre de neste timene, dagene, ukene. Jeg har ikke akkurat lyst til å kjenne på stress, og hvordan det gjør vondt i sternum innimellom når pusten har vært mer overfladisk en stund. Torsdag var ikke så produktiv som jeg ønsket, og jeg tror kanskje det skyldtes at jeg ikke hadde sovet så lenge. Var i hvertfall helt utslitt da jeg skulle legge meg, og sov som en sten inntil vekkeklokken gikk i går. Hadde en litt rar dag i går, med tanke på at jeg ikke akkurat var like produktiv som jeg ønsket. Men likevel følte jeg meg veldig bra, og jeg kjente ikke så veldig på stresset. Jeg var riktignok produktiv på andre måter enn det jeg hadde planlagt. Reiste til skolen fordi jeg måtte levere bøker, men fikk også ordnet vedlegg og printet ut oppgaven min. Svarte på et par e-mailer fra veilederen min, deriblant en som fortalte meg at henvisningsstilen som jeg er nødt til å bruke tydeligvis krever sideantall på alle henvisninger nå. Det blir mer arbeid når jeg skal redigere, men det er sånn pirketing som egentlig er greit å jobbe med. Det krever liksom ikke så mye jobb for hjernen. Uansett ble jeg sittende på skolen for å søke etter alle bøkene jeg har brukt men ikke har tilgjengelig nå. Jeg har bestilt alle som ikke var tilgjengelige på skolebiblioteket da, og jeg må nesten bare håpe at jeg får tak i de tidsnok. Tror det skal gå veldig fint egentlig, og flere av bøkene er uansett tilgjengelige på sykehusbiblioteket, så jeg får bare reise på "jobb" neste uke. Men ja, det føltes liksom litt ut som om jeg fikk orden i ting i går, og jeg fikk hentet pakken som jeg egentlig skulle ha hentet på onsdag. Jeg sovnet en halvtime etter midnatt i går, fordi jeg ville lese ferdig en fan fiction. Har også slumret på alarmen min i dag, så jeg startet dagen senere. Men du vet; kan ikke alltid være på topp. Det gjelder jo både kroppen, hjernen, produktivitetsnivået, etc. Nå handler det riktignok ikke om å være så flink som mulig, men heller at jeg faktisk skal bli ferdig. Dagens to-do liste inneholder matlaging, dette blogginnlegget, litt yoga og å skrive på innledningen min. Jeg håper liksom at jeg kan bli så ferdig som mulig i dag, og kanskje gjøre en liten redigering i morgen før jeg sender den og avslutningen til veileder. Neste uke går jo til redigering av hele oppgaven egentlig. Har akkurat tre uker igjen til innleveringsfrist på mandag, og det er egentlig tid nok til å redigere oppgaven min. Det er jo bare det at jeg helst skal ha en "ferdig" oppgave som veilederen kan lese og vurdere, og som jeg kan redigere etter de tilbakemeldingene. Det går jo ikke på 1-2-3, så det er jo det største problemet mitt. Men skal høre med henne hvor lang tid hun tror hun har behov for, slik at jeg kan planlegge litt bedre. Det ordner seg nok, og det er egentlig veldig gledelig å tenke på at det kun gjenstår tre uker. Ja, jeg har også en høring igjen, men jeg tror det vil bli en gigantisk lettelse å få levert oppgaven min. Utenom oppgaven min, så har jeg planer om å kose meg med sjokolade i dag. Sjokoladekjeks, Smash, sjokoladeis, Kvikk Lunsj-- you name it. Synes det er velfortjent. De neste tre ukene kommer antakeligvis ikke til å bli de mest sunne ukene i mitt liv, men sånn er studentlivet. Noen ganger så må man bare gå inn i survival mode. Da er det også viktig å ha empowering musikk som sangen Lady Like av Ingrid Andress. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar