torsdag 8. august 2019

I took a road that wasn't a road, but it was something I chose and that's fine

Unnlot å kjøpe klær da jeg var på senteret på mandag, men sminke var visst noe jeg var i markedet for. Tror jeg egentlig har savnet å sløse penger på sminke, i og med at jeg har funnet ut at jeg sjeldent bruker det. Har egentlig funnet det som er favorittene mine, men jeg har hatt ønske om å komprimere ulike produkter fra ulike merker til noe som er veldig reisevennlig. Har tross alt klart å ødelegge innpakningen på et pudder og en blush i forbindelse med reiser fordi jeg har stappet for mye produkter inni en mindre sminkebag. Inglot har gjort meg nysgjerrig, og jeg likte veldig godt ideen om å lage en egen palette. Så det er det jeg har gjort med mine must-haves. Det skal sies at den ene øyenskyggen er valgt fordi jeg ønsket den, og de andre er de jeg faktisk vet jeg regelmessig kommer til å bruke. Har også tillat meg plass til en farge til i fremtiden. Jeg kunne absolutt ha valgt en større palett og bare hatt alle produktene inn i den, men jeg liker ikke ideen av en stor palett, og sånne små er langt mer reisevennlige i min erfaring. Jeg fikk prøvd på bronzer og blush-fargen i butikk, og siden jeg ikke helt klarte å se blush-fargen i lyset la make-up artisten på litt mer. Så jeg endte jo opp med å se litt ut som Bridget Jones i den scenen hun har lagt sminke på i en mørk taxi. Det var genuint ganske voldsomt, men i ganske modig stil valgte jeg å gå rundt sånn inntil jeg kom meg inn i et prøverom. Og da hadde jeg vært i et par butikker hvor jeg fikk et par blikk. Jeg visste jo ikke akkurat hvor gale det så ut da, men jeg hadde absolutt en anelse. Fikk tørket av det meste av blush-fargen, før jeg prøvde på et par bukser. En av buksene så jeg en annen dag, og jeg tror jeg har lagret den i minnet mitt, for jeg skulle absolutt prøve den på. De siste årene har jeg forelsket meg i bukser, altså i typen slacks eller dressbukser. Og buksen jeg prøvde på var en slik, men jeg ville ta meg litt tid for å tenke på om jeg virkelig ønsker de eller ei. Det som er dumt er at ofte så gjør jeg dette, også blir de utsolgt i min størrelse. Får se neste uke når jeg sannsynligvis må reise for å handle matvarer igjen. Jeg har brukt de siste dagene på å skrive; implementere mer teori, redigere det jeg har skrevet, og redusere ordantall. Det går ikke sånn veldig bra med å redusere antall ord, og det er spesielt irriterende når jeg ser at antallet har økt fra utgangspunktet. Men så har jeg jo også tilført teori, som bidrar til flere ord. Inntil videre må jeg bare la det være, for jeg vet at jeg kan og skal redusere ord på andre kapitler. Må bare se når jeg er ferdig, se hva som er nødt til å være med, og hva som kan sløyfes. Er jo livredd for å kvitte meg med avsnitt, slik at det bare blir flere og flere dokumenter. Pc'en begynner å bli eldre og tregere, så jeg tror ikke det hjelper så mye med alle dokumentene. Nå er jeg naturligvis skikkelig nervøs for at pc'en bare plutselig sier seg ferdig, men nå har jeg lagret de på internettet, slik at jeg skal ha en form for back-up. Det har blitt litt sene kvelder fordi skrivingen har tatt lenger tid enn ønsket. Men jeg har merkelig nok klart å opprettholde trening, dog det skal sies at jeg antakeligvis skipper det i dag. Håper på å sende avgårde utkast til veilederen i kveld, og da vil jeg helst bare legge meg flatt ut etterpå. I går holdt jeg på til klokken ti, hvilket gjorde det for sent for meg å se på en episode av Vera som belønning. Men jeg var uansett så sliten at jeg bare måtte legge meg ned. Det var da ganske irriterende at jeg våknet klokken fire for å tisse, og deretter lå våken veldig lenge før jeg klarte å slumre litt. Det jeg sitter igjen med er jo ganske livlige drømmer om å være en assassin (husker ikke ordet på norsk), og mindre søvn. Hadde nesten lyst til å grine da jeg tvang meg til å stå opp, men jeg må bare komme meg igjennom denne dagen også tror jeg at jeg skal tillate meg å sove uten alarm i morgen. Bare for å hente inn søvn da, for resterende av dagene denne uken går til å skrive på metodedelen av drøftingskapittelet mitt. Håper inderlig at det er noe som er ganske enkelt og raskt, og at jeg faktisk blir ferdig med det. Det hadde absolutt vært en drøm. Nå har jeg riktignok fått mensen, slik at jeg forutser en dag med smerter som ikke blir bedre av at jeg sitter stille i en stol. Oh dear. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar