onsdag 28. august 2019

I could bring you to your knees and get you kicked out the Garden of Eden

Tror jeg nesten bare antok at det hadde blitt høst nå, og at regnværet og de milde temperaturene skulle vedvare. Så jeg skiftet selvfølgelig til vinterdyne på søndag, men så var det svært fint og varmt på mandag og tirsdag. Det kan jo kanskje være en årsak til den svært dårlige søvnen jeg har hatt begge de nettene. I går så klarte jeg å velge å slumre på alarmen min i tillegg, slik at dagen min startet senere enn jeg hadde planlagt. Det var veldig irriterende i og med at jeg egentlig hadde lyst til å ta meg fri i går og bare ligge i sola. Skjønte imidlertid at det var usannsynlig på mandag, da jeg innså at arbeidet med referansene er langt mer tidskrevende enn antatt. Altså, jeg skjønte at jeg sannsynligvis ikke ville bli ferdig med det på mandag selv om jeg hadde lyst til det. Men at jeg fortsatt sitter med det i dag og antakeligvis i morgen var ikke forventet. Det var kanskje veldig urealistisk og naivt av meg, men jeg er i det minste glad for at jeg valgte å gjøre dette nå. Ellers tror jeg hadde prioritert det til slutt, og satt av for lite tid til det. Det er jo faktisk snakk om 500 referanser jeg har i teksten, og det er ikke bare bare å lete frem sideantall til hver. Jeg har riktignok ganske bra innsikt i kildene mine nå, slik at jeg klarer å finne frem det meste relativt greit. Men det er enkelte kilder som jeg bruker lang tid på å finne igjen. Og i går måtte jeg stryke bort en kilde fordi jeg ikke klarte å finne tilbake til sideantallet. Det var faktisk veldig trist, for jeg husker veldig godt da jeg fant referansen og hvor glad jeg ble da jeg fant det. Men etter å bla i sidene i en halvtime, måtte jeg bare gi opp. Et sted må grensen gå. Veilederen min fortalte meg at jeg ikke nødvendigvis trenger å sende inn en "ferdig" versjon av oppgaven min, ettersom hun har fått sett på alle kapitlene mine og gitt meg tilbakemeldinger. Så det er på en måte deilig at jeg ikke trenger å stresse med det. Samtidig er det litt skummelt å ikke få et siste grønt lys eller kommentarer. Men hun gav meg en dato som er siste frist for at hun kan se på det, og det skal jeg prøve å klare å rekke. Livet føles litt merkelig ut for tiden, for på en side sitter jeg med oppgaven fra morgen til kveld. Men likevel så har jeg fått til å trene, lage god og næringsrik mat, ordne med huset, og lignende. Jeg hadde til og med en filmkveld på lørdag og så på Legally Blond, som må ha blitt en klassiker nå. Kan du tro at den faktisk er 18 år gammel? Forventningene til meg selv nå ligger liksom på; jobbe med oppgaven, spise nudler 24/7 og sove. Det skal sies at jeg ikke har hatt så mye fritid for meg selv da, hvilket er hvorfor jeg var våken til halv to i går natt. Ironisk nok, så sov jeg langt mye bedre natt til i dag enn de forrige nettene. Men det kan igjen være relatert til mildere temperatur og regnvær. Kroppen er også på et punkt hvor den nesten lengter etter å bli syk. Jeg har våknet med litt slim i halsen de siste dagene, og nå begynte nesen å renne litt. Skal prøve å holde meg unna sykdom med litt Doc og varmt vann. Det eneste jeg føler at jeg ikke har fått til de siste dagene er hagearbeidet. Altså, jeg har styrt på litt altså. Hadde på meg støvlene mine og hadde negler fulle av jord forrige dagen, men jeg har virkelig ikke grønne tomler. Heldigvis er mamma hjemme om to dager, og jeg tror på en måte det blir fint for henne å styre og fikse blomstrene hennes i helgen. I går lagde jeg vietnamesiske vårruller, eller sommerruller som noen kaller de. Forberedte og stekte scampi for første gang, hvilket er litt merkelig med tanke på hvor mye jeg elsker scampi. Det er ikke så ofte jeg styrer med sjømat selv, så det føltes litt merkelig ut å skrelle av skall fra scampi. Men det er vel vanesak. Jeg overstekte de nok litt, men var likevel svært fornøyd. Glemte å koke risnudler, men klokken hadde blitt så mye innen da fordi jeg hadde brukt tid på å trene og deretter måtte skrelle halvfrosne scampi. Det var veldig godt da, og jeg innså hvor sunt sommerruller faktisk er. Må innrømme at jeg savnet litt mynte selv om jeg egentlig hater det. Men i sommerruller så bør du alltid inkludere diverse urter. Det eleverer smaken med en gang. Har nesten begynt å planlegge livet mitt etter masteroppgaven min, og i dag åpnet jeg en e-mail om fremtidige konserter. Og det viser seg at Ruel som jeg oppdaget for nesten ett år siden (herregud) skal ha konsert i november. Jeg har ikke hørt så mye på han i det siste, men jeg synes fortsatt at han er veldig talentfull. Og det er noe gøy i å dra på konserter til artister som kanskje ikke har vokst seg så store ennå. Men jeg har også lyst til å ta meg en reise utenom besøk til mine søstre, og da lurer jeg på om jeg bare skal prioritere penger til det i stedet. Det frister med en staycation et sted, må bare finne ut av hva jeg vil. Resten av dagen min går til referanser, yay! Det positive med at jeg begynner å gå lei av dette, er at det å redigere oppgaven kanskje blir mer fristende. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar