mandag 12. august 2019

you with the sad eyes, don't be discouraged

Forrige uke kjøpte jeg to gråblå putevar, og jeg visste ikke før nå hvor mye jeg liker fargen. Blir helt seriøst glad av å se putene mine. De siste dagene har gått til intens skriving på drøftingen slik at jeg kunne sende utdrag avgårde til veilederen min. På torsdagskveld da jeg hadde planer om å gjøre meg ferdig, bestemte selvfølgelig pc'en å utføre en oppdatering. Takk og lov for at jeg hadde husket å lagre før jeg gikk for å spise. Jeg håpet på at oppdateringen skulle bli ferdig før det ble for sent, men den brukte over to timer, og da var klokken etter elleve på kvelden. Og da bestemte jeg meg for å utsette til fredagsmorgen. Men det tar liksom litt tid å sette seg inni skrivingen igjen etter en pause, så det tok meg litt lenger tid enn ønsket. Det viktigste for meg var at jeg fikk sendt den avgårde, og jeg har ikke behov for tilbakemeldinger før utover denne uken eller kanskje neste uke. Har ikke sjekket e-mailen min, og jeg orker ikke å gjøre det før jeg er ferdig med metodedelen av drøftingen. Startet på den på fredag, og jeg skulle veldig gjerne vært ferdig med den innen nå. Men det er så forvirrende, fordi forfattere innen metode bruker så mange ulike begreper. Det er greit nok, men når man har begrenset ordantall, så må du nesten gjøre et par prioriteringer. Så jeg brukte mesteparten av fredagen og lørdagen til å lese meg opp i de metodebøkene jeg har tilgjengelig. Har jo heldigvis allerede skrevet noe, fordi jeg i utgangspunktet plasserte denne delen i metodekapittelet mitt. Men det er veldig uredigert, og jeg trodde i utgangspunktet at jeg ikke kunne bruke så mye av det. Men nå har jeg valgt hva jeg skal drøfte metodevalgene mine ut ifra, og det er det jeg faktisk allerede har skrevet. Så nå håper jeg at jeg egentlig bare trenger å redigere slik at det blir brukbart. Jada, kravet mitt til kvalitet har sunket med tiden som har gått. Det føles jo ut som om oppgaven har stjålet livet mitt det det siste året. Jeg har straks jobbet med oppgaven i ett år, og egentlig mer hvis man inkluderer tiden jeg brukte på å skrive prosjektbeskrivelse og lese forskning. Drømmer liksom om å slippe å tenke på oppgaveskriving. Jeg tok meg litt fri i helgen, og møtte min belieber friend på lørdag for å spise indisk. Har jo faktisk drømt om å spise indisk i en stund nå, så da har jeg ihvertfall fått oppfylt den drømmen. Det er en stund siden jeg har sett min belieber friend, så det var mye å prate om. Jeg glemmer liksom noen ganger, hvor godt det føles å være i selskap med gode venner. Å være introvert betyr at sosiale sammenhenger ofte blir slitsomme, men når du er blant sånne nære venner og familie, så føles det ikke slitsomt ut. Må liksom ikke bruke noe av den sosiale kapasiteten min. Vi hadde egentlig bare bord i to timer, men vi ble vel egentlig sittende i fire timer. Vi drakk et glass vin begge to, og tror det var ganske merkbart for begge av oss. Jeg hadde dessuten kjent meg ganske merkelig på den lørdagen, noe min belieber friend forklarte ved at det var lavtrykk. Vi tok bussen sammen hjem, dog min belieber friend skulle gå av bussen før meg, og jeg måtte gjøre et bussbytte. Jeg synes personlig at lange bussturer kan være ganske deilige innimellom. Og det var veldig fint å sitte på bussen hjem. Møtte til og med en gammel dame som gikk på tur med hunden sin da jeg gikk hjem fra busstoppet. Hunden logret med halen sin, og ansiktet så ut som et permanent smil. Han har så lyst til å hilse på deg, sa damen. Og jeg som elsker hunder, bøyde meg såklart ned for å hilse på han. Noen dager skulle jeg nesten ønske at jeg bare kunne sitte barnevakt for hunder, for det er så hyggelig! Jeg gikk også forbi en kar som røykte en blunt rett i ansiktet mitt, og det fikk meg til å tenke på Amsterdam med Ale. I går var jeg litt traurig, men jeg tror det skyldtes en fan fiction jeg leste. Den handlet om å oppdage unormale vekster, og å undergå behandling i håp om at det ikke utvikler seg til noe ondartet. Så jeg var i et litt sånt trist tankesett i går, men jeg ryddet og vasket. Skiftet sengetøy, og brukte nye gule vaskehansker. De siste hanskene jeg har brukt har vært for store, slik at jeg ikke har fått til å ha et ordentlig grep. Men kjøpte nye hansker forrige uke som faktisk er min størrelse. Altså, det er de små tingene i livet som gjelder. Skrev ukentlige mål, så på en haug av Vera episoder, og slappet av. Hadde virkelig behov for en ordentlig fridag, og selv om gårsdagen også inkluderte vasking, var det mer fri enn jeg har hatt på en stund. Jeg klarte faktisk å motivere meg selv til en liten treningsøkt også, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å unngå det. Så det er jeg godt fornøyd med, og jeg føler meg overraskende støl i dag. Planen for i dag var i utgangspunktet å dra på senteret og handle, men jeg har jo bestemt meg for at jeg har lyst på de buksene jeg prøvde på forrige uke. Men som forventet er de utsolgt i butikk, slik at jeg må eventuelt bestille de til butikken. Men det tar litt tid, så jeg har utsatt å handle mat. Tror jeg skal klare meg. Istedet for å handle, brukes dagen til oppgaven min. Håper at jeg kan bli ferdig med metodedelen av drøftingen i morgen. Det er ihvertfall mitt mål. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar