mandag 5. august 2019

I'm dreaming of a place I cannot explain. So let me sleep on my train. So the world, so the world goes by

Det viser seg at episoden av Vera på lørdag var en episode jeg allerede hadde sett. Det var skuffende, men jeg fortsatt istedet å lese Der regnbuen ender av Cecelia Ahern. I mine øyne er det en type bok som er vanskelig å legge fra seg i det man starter å lese boka. Men jeg har hatt viljestyrke nok til å kun lese den når jeg har gitt meg fri fra andre forpliktelser. I går brukte jeg tid på å tørke støv, støvsuge og vaske. Det var utrolig tilfredsstillende å støvsuge soverommet, i og med at jeg egentlig ikke gjorde en særlig grundig jobb forrige uke. Da hadde jeg et større fokus på å rydde klart til Monchita og hennes venner etter de kom tilbake fra Asia. Så ja, det var definitivt godt å bli kvitt støvballene som gjemte seg under sengen. Jeg var ganske produktiv i går, og etter rydding og vask, begynte jeg på master oppgaven. Jeg brukte litt lenger tid på det enn antatt, fordi jeg satte meg inni et nytt konsept innad hovedteorien min. Og siden jeg antakeligvis skal bruke det ganske mye, skrev jeg ned forklaringer. Føltes litt ut som om jeg skrev notater til eksamen, faktisk. Like etter jeg var ferdig, dro jeg på meg den nye treningstightsen og utførte en treningsøkt som gikk på hele kroppen. Jeg vil kalle det for en blanding av ren utholdenhetstrening i kombinasjon med styrkeøvelser. Det får hjertet til å pumpe, og ved slutten av økten rant svetten nedover panna. Det er virkelig ikke en overdrivelse når jeg sier det, for jeg hadde altså dråper av svette rennende ned i ansiktet. Kjølte meg ned etterpå og fikk i meg litt vann, før jeg spiste middag og tok meg en dusj. Belønningen min for en produktiv dag var å kunne lese ferdig Der regnbuen ender. Det er også en bok jeg har lest mange ganger før, og det er merkelig fordi du skulle nesten trodd at du ikke oppdager noe nytt etter å ha lest en bok x antall ganger. Men livserfaringer og alder kan virkelig påvirke synet ditt på en bok. I går opplevde jeg litt mer fred med hvordan boken ender, mens jeg husker at da jeg leste den for første gang, var jeg veldig frustrert over hvordan den endte. Det er ikke bare denne boken, men flere andre også. Jeg bør kanskje finne meg en ny bok å lese en dag; det hadde vært hyggelig å finne en bok og bli slukt inn bare ved å lese de første sidene. Det skjer ikke særlig ofte, men det har hendt innimellom. I dag skal jeg gjøre fortsette på master oppgaven min, men dagens oppgave vil nok ikke ta meg for lang tid. Så har tenkt til å bruke resterende av dagen til å returnere kåpen jeg bestilte og dra på shopping. Har lyst til å bare vandre på senteret og titte liksom, men jeg har jo et par ting på handlelisten som inkluderer såpe, nye øretelefoner (ørepropper? hodetelefoner?), gule hansker, og lignende. Jeg antar at jeg sannsynligvis kommer hjem med de tingene som står på handlelisten min, og ikke noe annet. Du vet når du titter og har lyst til å kjøpe noe, men ikke finner noe du liker? Det er antakeligvis det beste som kan skje for lommeboken, uansett. Det mildere og dårligere været tillater meg å ha på jeans uten å smelte, så det er jeg egentlig ganske fornøyd med. For min del er det jo ganske fint at det er dårligere vær for tiden, for da blir jeg ikke så fristet til å være ute mens jeg skal skrive. Også reiser mamma straks på ferie, og jeg skal liksom ha ansvar for å vanne blomster? Ser du min avbildede sukkulent? Den vokser så skjevt som mulig, så nå har jeg satt den i vinduskarmen i håp om at lyset får den til å vokse den andre retningen slik at den kanskje vil rette seg ut før den brekker av. Tingen er at, dersom den brekker av, så tror jeg at den bare vil vokse ut på nytt. Så der har du det; om du ikke har grønne fingre, få deg sukkulent. Mamma vet at jeg ikke akkurat er særlig flink på planter, og har derfor prøvd å lage sånn selvvannende system på alle plantene som er mulige. Så da trenger jeg ikke nødvendigvis å tenke på alle plantene. Men hvis det blir mye regn i perioden hun er bortreist, slipper jeg å tenke på det. Så ja, for min del kan det godt regne i august. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar