søndag 25. april 2021

I feel like all these people in this room don't shine like you

Leste ferdig Engler i LA av Marian Keyes i dag. Har lest den så mange ganger at jeg har mistet oversikten, men jeg føler jeg alltid får noe nytt ut av boken hver gang jeg leser den. Jeg blir eldre og får nye perspektiv, og det gjør at jeg ser på handlingen og hovedpersonen med nye øyne hver gang. Dette skjer også ofte med de andre bøkene jeg leser om igjen og om igjen. Det føles ut som evigheter siden jeg sist leste en fysisk bok, og nå har jeg i hvert fall lyst til å bestille hjem Watermelon av Marian Keyes. Det er så lenge siden jeg har lest boken, og jeg tror jeg hadde hatt veldig stor glede av å lese den. Men jeg tror jeg får vente til mai med å bestille bøker hjem. Har allerede brukt så mye penger denne måneden, at jeg synes jeg godt kan vente litt. Nå begynner det faktisk også å nærme seg ferie, så da blir det bra å samle noen bøker jeg vil lese til da. I dag har jeg skiftet til hvitt sengetøy, nesten bare for å lokke frem menstruasjonen. Og det fungerte! Må nesten le av meg selv, men nå som jeg har ventet så lenge på menstruasjonen, føles det ut som en lettelse. Jeg har ryddet og vasket, og er egentlig veldig fornøyd med søndagen min hittil. De ukentlige målene er skrevet ned, og det som gjenstår på listen min er vel en dusj. Nei, må lage middagsplan for neste uke også. Jeg har ikke hatt noe inspirasjon denne uken som har vært, og jeg har egentlig spist en del rester. Det tar meg alltid relativt lang tid på å finne ut av hva jeg vil lage. Tror jeg skal prøve meg på risotto, også har jeg også veldig lyst på gryteretter. Høres det ikke himmelsk ut med boef bourguignon? Det er vår, men jeg er veldig glad i "høstmat" for tiden. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar