onsdag 14. august 2024

Maybe it's me or maybe it's you. Maybe I never learn my lesson

Jeg ble vekket av leveringspersonene i går fordi de ringte meg tidligere enn planlagt. "Oi, vi har ringt deg for tidlig," var noe av det første han sa. Men leveringen kom ikke før klokken 15. Det gikk greit fordi jeg hadde tatt med meg nesten alt jeg eier av kjøkkenutstyr. Har jo samlet en hel del greier i flere år, så det var mye å pakke ut og å få vasket. Det var også mye papp til resirkulering, så jeg fylte en hel IKEA-pose med papp. Jeg hadde ikke oppvasktabletter, så jeg måtte dra på butikken etter å ha stappet i meg to brødskiver og en nektarin. Trodde det skulle bli en kort og rask tur, men jeg tillot meg selv å se litt i interiør-butikker. Jeg har eksempelvis funnet ut at jeg ikke skal ha lystette gardiner på stua. Fikk nemlig endelig hengt opp gardiner og de siste gardinskinnene, men jeg så raskt at jeg syntes det ble for tett med lystette gardiner. Jeg trenger liksom bare muligheten til å få litt mindre innsyn i leiligheten. Så det var en av tingene jeg så på i går, og avbildet tror jeg er kombinasjonen jeg kommer til å gå for. Altså at jeg har en nokså gjennomsiktig lingardin i naturfarge og en hvit mer tett gardin i bakgrunnen. Skal tenke litt mer på det, men det er nok noe jeg kommer til å prøve ut i hvert fall. Foreløpig er det bare lingardinene mine som henger oppe. Jeg har også tittet på belysning fordi jeg absolutt trenger mer lys i leiligheten. Det er bare så vanskelig å velge hva jeg skal gå for i og med at jeg er opptatt av at jeg går for permanente løsninger. Jeg ble litt fristet til å kjøpe en oppladbar Flowerpot av &Traditions. Men jeg kunne tenkt meg den i en pastellgul, og det finnes ikke. Kan hende jeg går for en annen farge, men hittil ønsker jeg meg noe i pastellgul. Ellers vet jeg hva slags gulvlampe jeg skal ha, så det er i hvert fall veldig greit. Jeg kom hjem nokså sent i går, og konsekvensen var at jeg la meg innmari sent i natt. Men jeg våknet omtrent på samme tidspunkt som vanlig fordi kroppen er blitt vant til det. Jeg dro til leiligheten på et senere tidspunkt, og fokuset for i dag var vel å finne ut av plasseringen av kjøkkenutstyr samt bli ferdig med vask av ovn og vifte. Det klør litt i fingrene etter å begynne å organisere alt av ting, men jeg må nok bare leve litt med hvordan tingene er plassert i en stund før jeg begynner å handle inn bokser osv. Jeg har egentlig en del oppbevaring, men veldig mye av oppbevaringen er upraktisk. Jeg har tre skuffer, men ellers masse skapplass/hyller i leiligheten. Så jeg skal prøve å finne litt smarte løsninger som gjør at oppbevaringen blir litt mer praktisk. Da jeg skiftet klær i leiligheten i stad, skulle jeg bare sjekke huden på ryggen. Jeg klarer ikke å huske om jeg har nevnt at jeg oppdaget mange hvite flekker på ryggen hvor jeg rett og slett ikke fikk noen brunfarge. Jeg har googlet meg frem til at det sannsynligvis er pityriasis versicolor, men jeg har ikke giddet å prøve å behandle det fordi at det tilsynelatende ikke vil hjelpe mot de pigmentflekkene som allerede har oppstått per nå. Kanskje jeg skal begynne? Jeg vet ikke. Poenget var at jeg skulle se hvor utbredt flekkene var på ryggen nå, og i forbindelse med det, oppdaget jeg en kul på ryggen. Må nå si at kroppen i hvert fall hittil har gitt meg gjentakende problemstillinger. Jeg er ikke ukjent med hudproblemer fra før av (perioral dermatitt) eller mystiske kuler (fibroadenom). Men jeg må nok dra til fastlegen for å sjekke kulen, så jeg skal ringe i morgen for å høre hva de tenker om hastighetsgrad da den nye fastlegen min virker ut til å være poppis. Det er liksom rundt en måned før legen har noen ledige konsultasjonstimer, så jeg må høre om de tenker det er ok å vente til da, eller dra på undersøkelse raskere. Den ene kollegaen min gjorde en check-in med meg, for hun er den eneste uten leder som vet at jeg på en måte gikk på veggen. Har du noen gang møtt mennesker som helt genuine virker til å være helt gjennomsyret snille? Kollegaen min er en sånn type, og jeg blir så glad av henne. Ikke minst inspirert av at det finnes slike mennesker. Jeg vet fortsatt ikke helt om jeg er utbrent eller ei, fordi jeg ikke helt forstår hva det innebærer. Kollegaen min lurte på om det gikk bra med meg, og for å være ærlig så vet jeg ikke. Jeg har jo latt meg distrahere av leilighetsprosjektet, og det har vært veldig lite rom til å tenke på hvordan jeg egentlig har det. Så nå har jeg faktisk begynt å glede meg litt til Sydentur, fordi jeg vet at jeg blir ganske alene med tankene mine. Jeg har ikke noen distraksjoner liksom. I forbindelse med det, så tror jeg at jeg skal lese litt bøker om utbrenthet. Så jeg får ta å låne/bestille noen bøker via biblioteket slik at de er klare til avreise. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar