mandag 12. august 2024

you're wearing me out, but I love you the same

Det ble ikke akkurat denne fargekombinasjonen, men nesten. Eneste forskjellen er at det ikke ble Kokos (beigefargen), men heller Gentle Whisper som er en hakket mørkere beige. Følte jeg ble litt gæren av å se på alle beige-fargene, for tilslutt så bare alt grått ut. Det skal sies at Gentle Whisper er litt sånn greige, så det er ikke helt feil. Men jeg kjøpte prøve av både Kokos og Gentle Whisper, og omtrent alle i familien syntes at Gentle Whisper var fargen jeg skulle gå for. Det var også det jeg hadde tenkt i forveien mens jeg malte prøvene på veggen. I dag har jeg og paps ordnet list på badet samt hengt opp gardinskinne i stuen. Det er egentlig ikke helt ferdig, men jeg kan fullføre resten på egenhånd. Men det var litt av et prosjekt! Verken av oss eier laser, og jeg tror egentlig ikke at paps eier vater. Jeg hadde heldigvis kjøpt det i tillegg til en verktøysboks. Så ja, det er ikke 100% beint, men tror ikke det blir noe særlig synlig når gardinene er på plass. Jeg skal prøve å få hengt opp gardiner i morgen for å se hva jeg tenker. Er nemlig veldig usikker på om jeg har valgt riktige gardiner. Jeg har ikke ordnet gardiner til soverommet, fordi jeg rett og slett synes det er et vanskelig valg. Jeg får jo helt valg-fatigue av situasjonen. Har så mange faner oppe i Safari fordi jeg skal gjøre research på alt. Ellers har jeg brukt de siste dagene på å gjøre en deep cleaning, og i går var det kjøkkenet som stod for tur. Jeg har tatt med meg drikkeglassene mine til leiligheten, men hittil har de stått ute på benken inntil jeg kunne vaske kabinetter og skuffer. Og jeg er  glad for at jeg ikke hadde satt de inn i kabinettet, for de trengte virkelig en deep clean! Jeg har tatt sånne før- og etter bilder fordi det var såpass stor forskjell. Jeg er ikke ferdig med kjøkkenet, for nå er det kjøkkenviften og ovnen som står for tur. Men det blir nok noe jeg starter med i morgen og fullfører på onsdag. Går litt rundt og stresser over leiligheten, men jeg tror jeg virkelig har innsett nå at det ikke blir innflytting før september en gang. Gulvet skal lakkeres neste uke, og da kan det ikke være tung belastning på gulvet på ca. to uker. Jeg har enda ikke kontaktet rørlegger, noe jeg håper på å få gjort i morgen. Men det kan jo hende at det er lang tid før noen har noe anledning til å ordne dusjdører. Om litt over en uke, skal jeg etter planen, reise til Spania. Deretter er jeg hjemme i ca. 10 timer før jeg reiser avgårde igjen. Jeg er bortreist i ca. 2 uker. Per nå er jeg i en oppussings-boble, men det har slått meg litt at jeg kanskje skulle ha begynt å starte å tenke på at jeg skal reise bort. Må bestille sminkefjerner i reisestørrelse, vurdere å handle en bikini til? Jeg har ikke solt meg på ganske lenge nå. Jeg må innom kjøpesenteret for å ordne litt greier til vask og oppussing, men kanskje jeg kan titte litt etter ting til reise også. Etter å ha ordnet lister og gardinskinner, dro jeg for å besøke Sugar og hennes bebis. Det var skikkelig koselig, og jeg fikk vugget bebisen i søvne. Det er noe av det beste jeg vet om når det gjelder babyer. Jeg synes det alltid er fascinerende å høre på fødselshistorier, for det er jo en opplevelse jeg ikke har planlagt å oppleve selv, men det føles jo ut som om det største man kan gjøre i livet. Det er liksom så sterkt. Nå må jeg si at jeg lo veldig mye da Sugar fortalte om hennes opplevelse da. Nå må jeg legge meg fordi jeg også venter en levering av masse hvitevarer i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar