søndag 18. august 2024

Sometimes I see the future. Sometimes I'm not so bright

Jeg har pakket det meste jeg trener av klær og sånt til begge reisene mine, men jeg ser at jeg kanskje mangler litt undertøy og sokker til at det skal være nok. Nå er jeg typen som overpakker sokker og undertøy, for du vet aldri om du plutselig tråkker i en dyp sølepytt eller tisser på deg. Det er sånne scenarioer som ikke skjer, men hvem vet? Jeg har kun pakket ordentlig for Syden-turen, hvor alt er plassert inni packing cubes. Jeg har ikke nok packing cubes til begge turer. Så dagen jeg kommer hjem fra Syden, får jeg pakke om klærne i packing cubes da. Det er heldigvis ikke så mange klær som skal være med på den turen. Jeg har omsider konvertert til å rulle tøy, og det er faktisk utrolig tilfredsstillende å se hvordan det ser ut i packing cubes. Får sånn indre glede av god organisering! Ellers har jeg en haug med ting jeg skal kjøpe - hovedsakelig til Syden-turen. Så det blir kanskje morgendagens agenda. Enten i morgen eller på tirsdag. Jeg har pakket ganske store deler av garderoben, så det er nesten litt morsomt med utfordringen av å kle meg når jeg kun har prosentdeler av garderoben igjen. I dag var det riktignok ganske kaldt med vind ute, så jeg tok på meg en tjukk cardigan og dro til leiligheten med paps. Det vart rett og slett dag 2 av lakkering av gulvet. I dag startet paps, og overlot resten til meg. Jeg tror kanskje ikke at jeg gjorde den beste jobben, men det får jeg se i morgen. Paps klarte å få litt lakk på soveromsveggen. Det er på et sted som blir gjemt av sengen, men jeg tror likevel at jeg skal prøve å se om jeg får pusset vekk lakken og evt. malt over. Ellers mistenker jeg at morgendagens agenda for leiligheten er å ordne med gardinskinne på soverommet. Det ble samme skinne som på stua, men jeg har fortsatt ikke bestemt meg for gardiner. Jeg vurderte lenge persienne/rullegardin/o.l, men vinduet åpnes innover. Derfor føles det upraktisk og klumsete ut å gå i den retningen. Selv om jeg har pakket for reiser, har jeg ikke pakket noe særlig med eiendeler. Men det tror jeg er fordi det ikke er så mye jeg kommer til å ta med meg til leiligheten den dagen jeg flytter dit. Det er bøker, fotoalbum og klær som hovedsakelig er det som gjenstår. Men jeg fikk gått igjennom alle skoene mine i forbindelse med at jeg lette etter sandaler til Syden, og det var mye som jeg kvittet meg med. Det er fortsatt flere sko jeg skal bli kvitt, men jeg tenkte at det kanskje var greit å ha et par stående her. Jeg har noen Hunter-støvler og Nike Air Max 90 som jeg ikke helt klarer å gi slipp på ennå. Det er til tross for at jeg ikke har brukt verken på år. Men en del av meg håper på at det er noe som niesene kan få oppdage i fremtiden og se om de har lyst til å arve. Jeg har aldri vært noe flink på å selge ting videre, så ofte donerer jeg bare. I dag la jeg faktisk ut noe på Finn.no gratis, og det var helt sykt hvor stort engasjement det ble. En av de som hadde sendt meg melding sa at jeg egentlig kunne ha solgt i stedet for å gi bort, og den ser jeg. Men jeg var mer interessert i å bli kvitt ting så fort som mulig. Og det fikk jeg faktisk gjort, for det var noen som kom og hentet i kveld. Jeg har også et bord jeg lurer på om jeg skal prøve å selge tilbake til IKEA. Ikke fordi jeg tjener noe særlig penger på det, men det er egentlig helt ubrukt, og jeg liker tanken av at det får et nytt liv. Kunne sikkert ha lagt det ut på Finn.no også, men selv om dagens Finn-opplevelse var suksessfull, var det litt stress også. Jeg kunne uansett ha tenkt meg en tur til IKEA for å kjøpe belysning og organiserings-greier. Jeg skal også møte ei venninne/tidligere kollega i morgen, så jeg får se litt hva jeg faktisk ender opp med å gjøre i morgen. Nå skal jeg i hvert fall gjøre meg klar til å legge meg, og forhåpentligvis blir det ikke så veldig sent før jeg sovner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar