onsdag 4. september 2024

You don't have to lie to girls. If they like you, they'll just lie to themselves

For en virvelvind august har vært. Det har vært lave lows og høye highs, men jeg kan stort sett se tilbake på august og smile. Det gjorde godt å ta meg en ukes tid i Spania. Jeg lå på en solseng gjennomsnittlig fem timer hver dag, og tilslutt ble det litt mye. Det holder med 6 netter og 7 dager dersom du får "fulle" dager. Men jeg var der i 8 netter og 9 dager, så det føltes litt lenge ut å holde på i solsteken. Det var også litt varmere enn jeg er vant til, men det er kanskje fordi sist gang jeg dro dit, var det i slutten av september. Heldigvis ligger favoritthotellet mitt nærme sjøen, så det er sånn og si garantert vind. Den ene dagen var det 10m/s, og jeg lå på takterassen og boken jeg leste holdt på å gå i sønder pga vinden. Det var vel en kombinasjon av været som gjorde at boklimet ble litt svakt og et par sider holdt på å falle ut. Jeg dro med meg åtte bøker på turen. Jeg leste syv av de. Det var en annen blanding av sjangere enn det jeg vanligvis går for, men det var en artig kombinasjon. Jeg leser alltid Perks of Being a Wallflower, Lucy Sullivan is Getting Married og Wedding Season hver sommer. Det er liksom bare noe jeg gjør, for de gir meg liksom en slags comfort. Lucy Sullivan is Getting Married er favoritt-boken min, og jeg blir liksom underholdt hver gang jeg leser den. Det er morsomt at den nesten er like gammel som meg. Det er den eneste boken jeg kanskje kunne ha vurdert å kjøpe i hardback-versjon. Jeg foretrekker alltid pocket-bøker, men jeg har lyst til å ha den boka for resten av mitt liv. Just for The Summer av Abby Jimenez var den siste boken jeg leste på ferie i Spania. Det var komisk fordi jeg nettopp hadde lest AITA-poster på Reddit, og det er liksom innledningen i boken. Måtte le høyt, men heldigvis satt jeg for meg selv på takterassen klokken ti på morgenen. Jeg slukte boka, og det føltes jo ut som å lese en film. Så nå skal jeg nok lese flere bøker av Jimenez. Det nye albumet til Sabrina Carpenter kom ut mens jeg befant meg i Spania, så det var det jeg hørte på hver dag. Først ble jeg litt skeptisk fordi jeg raskt skjønte at det var nokså langt fra emails i can't send. Men det gir jo mening med tanke på singlene Espresso og Please, Please, Please. Jeg elsker emails i can't send, men jeg synes samtidig at Short 'n Sweet er et mer cohesive album. Per nå er favorittsangen min fra albumet Lie to Girls, men jeg lo høyt da jeg hørte Bed Chem for første gang. Ellers liker jeg godt Taste, Sharpest Tool, Coincidence, og Dumb & Poetic. Føles litt ut som om alle sangene er om èn og samme person, og jeg ser for meg hvem det er. Skal ikke spekulere, men det gjør tekstene litt mer ektefølte. Men altså, jeg liker stort sett alle sangene, og albumet har gått på repeat siden jeg først hørte det. Jeg fløy hjem på torsdag, og satte meg på toget på fredagen. Reiste nordover, hvilket føltes deilig ut med tanke på at det fortsatt var litt lysere på kveldstid der. Jeg sa til svogeren at det føles litt ut som et retreat å komme på besøk til de. Livsstilen deres er liksom beundringsverdig, og jeg pleier å tenke at de har funnet veien til det gode liv. Sier ikke at alt er perfekt liksom, men de lever liksom litt etter slow living prinsipper, uten at de er helt bevisste på det. Noen av mine beste minner på besøk hos de, er å åpne en flaske øl eller ta meg et glass vin mens vi står rundt kjøkkenbenken og lager mat sammen. Det er litt mindre av det nå siden yngste niesene gjerne vil ha meg med på lek. Ble en kortere tur enn vanlig, og vi var kanskje ikke sånn veldig heldig med soppmengden vi fant på tur. Men det var veldig bra kvalitet på soppen vi faktisk fant. Fikk med meg flere glass med tørket sopp. Jeg satt faktisk på familievogn på vei nordover, og vanlig vogn tilbake på togreisen. Og jeg må si at jeg foretrakk å sitte på familievogn. Det var rett av toget, spise lunsj, en tur på IKEA i pøsregnet og deretter til leiligheten. Paps hjalp meg med å flytte møblene på plass, ikke minst å bygge sofaen. Jeg hadde sett for meg at jeg ville være i stand til det selv. Og det ville jeg nok med litt kreative løsninger, men det hadde tatt meg så lang tid. Paps og jeg er strake motsetninger. Jeg leser manualer og er nøye som f, og han bare kjører på. Så det blir litt clash, men som regel går det fint likevel. I dag hadde jeg første dag tilbake på jobb, men jeg var utenfor post. Jeg er litt usikker på hva jeg synes, men det var samtidig fint med en litt soft launch før jeg faktisk skal ut i post på fredag. Jeg hadde legetime i dag for å sjekke kulen som jeg oppdaget for tre uker siden. Den er visst heldigvis ufarlig, men jeg kan få fjernet den hvis den fortsetter å vokse og blir ubehagelig. Hadde vært fint om den sluttet å vokse nå, men jeg får vel bare følge med på den. Det var veldig hardt å stå opp så tidlig igjen. Jeg har stort sett våknet rundt klokken åtte hver dag i ferien, men det er annerledes å stå opp halv seks. Jeg har litt lyst til å sove lenge i morgen, også kanskje jeg kan dra for å se litt mer på senger. Det er vel dèt som mangler i tillegg til rørleggerarbeidet. Har heldigvis endelig lagt ut oppdraget, så jeg får se hvilke tilbud jeg får. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar