lørdag 21. september 2024

all the silence is just your strategy, 'cause it leaves you so top-of-mind for me

Har du sett den fjerde episoden av første sesongen av 24-stjerners julekalender? Nei? Det har jeg! Lasse Matberg "ryker" ut av konkurransen fordi han skader seg med et målebånd. Etter jeg så den episoden, har jeg vært nokså forsiktig de gangene jeg har holdt på med målebånd. Men i går var tiden for å møte min skjebne. Det var meg versus det oransje målebåndet mitt, og jeg tapte kampen. Det ble dypt nok til at jeg faktisk stod og vurderte om det var behov for sting, men jeg så raskt at det ville gå helt fint uten.  Det var allerede en stund etter lunsjtiden min, så jeg var nokså sulten. Jeg skulle liksom bare måle opp plass til nattbord før jeg dro på kjøpesenteret for å gjøre et par få ærend, og deretter dra hjemover for å spise lunsj. Dessverre hadde jeg ikke noe plaster eller bandasje i leiligheten, så jeg gikk til apoteket med papir surret rundt fingeren. Følte meg litt sånn "faint", men jeg fikk ordnet vanntett plaster og gjorde meg ferdig med mine ærend. Jeg fikk endelig prøvd vaskemaskinen på ordentlig i går, og det var suksessfullt. Jeg fikk liksom endelig gjort ting jeg hadde planer om denne uken. Det har vært en travel arbeidsuke med overtid og andre vakter enn det jeg i utgangspunktet skulle jobbe, så det var deilig å endelig få fri. Jeg fikk satt sammen trillebordet og stolen jeg kjøpte på IKEA på mandag. Trillebordet brukes som hylle/oppbevaring i det ene skapet mitt, og stolen er min andre spisestol. Jeg har funnet ut at jeg er den typen som kjøper ett møbel om gangen for å se hvordan det passer inn, før jeg kjøper flere møbler. Det gjør prosessen langsom, men det bidrar også til at jeg i stor grad er fornøyd med kjøpene mine. Et av gårsdagens ærend var å kjøpe gardiner til soverommet. Fikk nemlig hengt opp gardinstang i går. Jeg endte opp med et par gardiner som ble for store til soverommet. Lengden var ok, men jeg fikk omtrent ikke åpnet gardinene med to lengder, og det føltes helt feil ut å kun bruke en gardinlengde. Hadde egentlig tenkt å dra på Maxbo i går, men det ble såpass sent før jeg dro hjemover. Så det ble utsatt til i dag. I stedet gjorde jeg første treningsøkt med fokus på ben på lenge. Det var på en måte deilig og vanskelig på samme tid. Det var deilig å kjenne musklene jobbe, og at de fikk til å utføre øvelsene. Jeg gav opp på "wall sits" da - det ble for utfordrende. Etter treningsøkten gikk jeg en tur tilbake til leiligheten fordi jeg hadde tørket sengetøy og håndklær i kombimaskinen min, så jeg ville tilbake for å se at alt hadde gått greit. Tok på meg refleksvesten min, og jeg må si at det kanskje var første dagen jeg virkelig følte på at det var høst. Hadde på meg den tynne dunjakken min og masse reflekser fordi det er blitt såpass mørkt på kveldene. Fikk ordnet det jeg skulle i leiligheten før jeg vendte hjemover for å spise kvelds. I dag hadde jeg på alarm klokken syv for å kunne ha en avslappende morgen, men også dra til Maxbo rundt åpningstider. De hadde dessverre ikke det jeg i hovedsak var ute etter, men jeg fikk ordnet èn ting. Så gikk jeg rundt i området og mimret. Maxbo'en er nemlig plassert på et område jeg pleide å dra i barndommen. Jeg bare kan ikke huske å noen gang ha vært på Maxbo. Jeg busset tilbake til leiligheten, hvor jeg tok med meg gardinene tilbake til kjøpesenteret. Fikk ordnet gardiner med maljer selv om jeg ikke akkurat synes at de er de fineste. Men de er praktiske i at de blir kompakte når de skyves til siden. Og det var det jeg trengte til soverommet. Dessverre har de et stort behov for å bli strøket, men jeg har ikke strykejern ennå. Så det får bli et prosjekt til en annen dag. Kjøpte også nye putevar til putene jeg har på sofaen. De andre ble liksom litt for store. Dessverre finnes de ikke i mindre størrelse, men jeg skal se om jeg klarer å sy de mindre. Jeg hadde egentlig planer om å dra inn til IKEA i sentrum i dag - både fordi jeg skulle kjøpe litt flere oppbevaringsting. Altså hadde jeg ikke planer om å kjøpe noen møbler. Men også fordi jeg har lyst til å se den nye IKEA'en. Jeg er også på utkikk etter en trestol, så jeg tenkte jeg skulle gå innom en spesifikk bruktbutikk. Men så kom jeg hjem for å spise lunsj, og klokken var da rundt tre tiden. Bruktbutikken skulle snart stenge, og jeg visste at Oslo maraton holdt på i sentrum. Så det var ganske lite fristende å dra, og jeg forble hjemme. Jeg har i stedet ryddet litt og gått igjennom noen av tingene mine. Jeg har tatt med omtrent alle bøkene mine til leiligheten, men et par fiksjonsbøker og fagbøkene mine blir i skapet mitt her. Har gått igjennom hobbyboksen min også for å declutter. I og med at jeg har flyttet på ting og kastet ting, ble noen av pappeskene mine tomme. Så de ble tatt ifra hverandre og kastet til resirkulering. Men alt i alt har jeg fått ryddet og ordnet litt. Jeg tror kanskje jeg skal gjøre en treningsøkt i dag også, slik at jeg slipper å tenke på det i morgen. Denne gangen blir det fokus på overkroppen. Jeg må si at hittil har det vært en skikkelig fin helg. Møtte en kollega på en klesbutikk i går, hvilket var veldig hyggelig. På torsdag holdt jeg på å glemme en vare i matbutikken, før kassapersonen kom gående etter meg for å forsikre seg at jeg fikk med meg den. Også må jeg si at noen ganger så er et oppriktig smil og et klapp på skulderen alt som skal til for å skape en god dag. En kolleksjon av små ting har gjort at det har vært en fin helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar