tirsdag 10. september 2024

Where art thou? Why not uponeth me?

Målet mitt er egentlig å finne en seng denne uken, men det kan hende jeg må utsette det til neste uke. Det er kjipt fordi senger er som regel bestillingsvarer, og det er snakk om flere uker. Og jeg kan liksom ikke flytte før jeg har en seng. Det var en litt travel arbeidshelg, men grei nok til at det gikk greit. Det var liksom allerede tenkt på bemanning i forveien, så det gjorde at det ble greit. Det var plutselig litt sommer igjen, og det var litt komisk med tanke på at jeg pakket bort alle sommerklærne mine i leiligheten. Så jeg hadde liksom ingen shorts tilgjengelig i huset. Men det gikk greit i og med at jeg jobbet hovedsakelig kveldsvakter. Foruten fredagen da. Jeg gikk hjem etter jobb på fredag og endte opp med store svetteringer på ryggen. Mams lurte på om jeg hadde jogget. "Nei, jeg har bare gått," svarte jeg. Jeg sovnet ikke før klokken to i natt, noe som gjorde at det ble ganske vanskelig å stå opp syv i dag. Problemet var at jeg hadde en avtale med rørleggerne, så jeg måtte opp tidlig for å rekke avtalen. Så jeg spiste frokost, lagde matpakke og gjorde meg deretter klar til å dra. Jeg rakk og gå innom posten på vei til leiligheten, og det var veldig fint fordi jeg hadde bestilt meg putevar og skittentøyskurv. Jeg bestilte putevar til noen hotellputer jeg har planlagt å ha i sofaen. Også trengte jeg en skittentøyskurv, men jeg ser at den blir for stor for plassen selv om dimensjonene passer. Altså har jeg ikke målt feil, men proporsjonen blir feil. Rørleggerne var i leiligheten i et par timer, og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg. Både fordi jeg følte meg litt utilpass i å ikke bidra noe selv, og fordi jeg var trøtt nok til at jeg hadde litt lyst til å ta en nap på sofaen. I stedet gjorde jeg litt småting her og der i stuen. Da de omsider var ferdige med badet, begynte jeg også å gjøre meg klar for å forlate leiligheten. Jeg hadde nemlig et par ærender å gjøre, deriblant returnere gardiner. Jeg vet ikke om jeg har nevnt det, men i stua har jeg dobbeltskinner fordi tanken var å ordne litt mindre innsyn. Jeg skulle ha en mer lystett gardin og samtidig ha en litt lettere gardin foran. Jeg synes ikke at det ble noe fint da jeg prøvde det. Nå har jeg prøvd lettere gardiner på begge skinnene, men det ble fortsatt ikke fint. Så jeg tror faktisk at jeg skal holde meg til å kun bruke den ene skinna. Dessuten virker det som om naboene ovenfor meg har soverom mot min stue, for gardinene til hele rekka er stort sett alltid lukket. Ellers ordnet jeg litt organiseringsgreier. Kjøpte klestørker på Clas, hvor det føles ut som jeg vanker hver dag. Jeg fikk organisert litt i det ene skapet mitt, og jeg tror jeg noenlunde har funnet et system for dèt skapet. Jeg har i det minste god tid til å prøve meg litt frem sånn og slipper å leve i et kaos. Nå skal jeg gjøre en Caroline Girvan-økt, hvilket jeg ikke har gjort på fem uker. Motivasjonen til trening dalte samtidig som jeg nesten gikk på veggen. I tillegg begynte jeg å snacke på alt som er usunt. Så nå føles det ut som om jeg burde komme meg litt tilbake i rutine igjen. Jeg har gjort et par kondisjonsøkter, men det er rart hvor raskt jeg har begynt å føle meg svak fordi jeg ikke har gjort noen styrkeøkter på ukesvis.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar