søndag 15. september 2024

A boy who's jacked and kind. Can't find his ass to save my life

Jeg hadde en litt lat morgen selv om jeg ikke sov særlig lenger enn vanlig. Det ble i hvert fall formiddag før jeg dro til leiligheten. Møtte bestemoren til Oyster og Mars. Hun er tross alt en av de nærmeste naboene mine, og det var et hyggelig gjensyn. Vi hadde en samtale på to forskjellige språk, så det var mange antakelser og gjetninger. Men akkurat den situasjonen er ikke ukjent for meg - å prøve å kommunisere med en som ikke prater samme språk som meg. Hun fikk tittet inn i min leilighet og hun viste meg hennes. Jeg har vært der en gang i fortiden, men kun èn gang. Tror jeg har vært flere ganger i den forrige leiligheten hennes, hvor jeg har gode minner om å spise stekte pølser. Mistenker at hun prøvde å invitere meg inn, men jeg prøvde å forklare at jeg skulle vaske og rydde i leiligheten. Så vi sa farvel, og jeg gikk til leiligheten hvor jeg begynte å vaske matoppbevaringen jeg hadde kjøpt fra IKEA. Jeg er ganske glad i IKEA 365+ matoppbevaringen, men den er nok ikke for alle. Jeg bruker vanligvis glassboksene til mat jeg har preppet, men de glassboksene er dårlige til å stacke oppå hverandre. Det er frustrerende hvis man har lite plass. Heldigvis er jeg bare èn person, så jeg har ikke behov for så mange. I går kjøpte jeg noen plastbokser fordi jeg planlegger å oppbevare tørrvarer som mel, ris og havregryn i de. Det er spennende å kunne lage til mitt eget pantry, men om jeg tenker for mye på det, så føles det litt overveldende ut. Kommer til å tenke på alle muligheter, men så må jeg bare stoppe opp og tenke litt på hva jeg faktisk spiser i hverdagen. Og da innser jeg at jeg ikke trenger å ha verdens største pantry. Jeg fikk åpnet den siste pakken med oppbevaringsesker til skapene mine. De passer perfekt inn i skapene mine, så jeg håper at jeg faktisk synes at det blir funksjonell oppbevaring. Det er sånt som jeg ikke finner ut av før det har gått sin tid. Jeg brukte også tid på å måle opp i gangen med tanke på kommode og jeg innså at kommoden jeg har tenkt på blir litt stor for plassen. Jeg hadde liksom allerede innsett at skobenken jeg hadde tenkt på ble for stor, men ikke kommoden. Så nå blir det litt endring i planene mine. Paps er nok innstilt på en IKEA tur i morgen, og det er jo fint, men det blir verken skobenk eller kommode fra IKEA. Men jeg blir fornøyd med å ordne meg en stol derifra! Jeg vet hvilken skobenk jeg skal ha, og sannsynligvis kommoden også. Skobenken skal males samme farge som soveromsfargen. Jeg skal male knaggen som skal i gangen i samme farge. Alt er liksom treprodukter i litt forskjellige tretyper. Så jeg tenkte at kommoden skal få lov til å være i sin originale trefarge, mens benken og knaggen skal få bli grønne. Har også lyst til å lage en sittepute til benken. Så det blir litt DIY's i fremtiden min. Må bare få bestilt det jeg trenger til de prosjektene. Nå skal jeg gjøre en kondisjonsøkt og forhåpentligvis svette mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar