søndag 22. september 2024

All I do is get over you. And I'm still so bad at it

Det er absurd at vi er i slutten av september allerede. Det er bare ti dager igjen av denne måneden. Jeg kan i hvert fall si at jeg har begynt å kjenne på at det faktisk er høst. Det er ganske kaldt på morgenen, men så blir det varmt på ettermiddagen. Bladene har endret farge, og i dag var jeg 0,2 meter ifra et gult blad som dalte nedover fra et tre. Jeg tillot meg selv å sove så lenge jeg ville i dag, og hadde en sen morgen. Jeg begynte vel egentlig dagen med å bestille mer bestikk mens jeg lå i sengen. For et par uker siden gikk jeg hjem etter jobb og fikk øye på en plakat på veien. Det var en plakat om et marked som skulle foregå denne helgen. Jeg leste "marked" og "keramikk", og det var alt jeg trengte for å bestemme meg for at jeg skulle dra. Det var litt kronglete å komme seg dit, men jeg fant frem tilslutt. Området er liksom like ved hvor jeg bor og har vokst opp, men foruten et par ganger på videregående skole, har jeg aldri hengt der. Det så ut som om det var et par fine turstier der også. Jeg har virkelig kommet meg tilbake til treningsrutinene mine denne uken - føles ut som om jeg har gått rundt i tights hver dag. Det var ikke så mye keramikk på markedet som jeg hadde sett for meg. Faktisk var det bare en "bod" som solgte keramikk, og jeg falt for disse soppene (avbildet). Tenkte det var perfekt julegave til Volla og Mog. Helst bør de kanskje få de før jul, slik at de faktisk får hengt de opp på sitt juletre. Men jeg har også en annen julepynt som Volla ønsket seg i fjor som også blir en del av årets gave. Og jeg har helst lyst til å unngå å sende disse knuselige varene. Det er så typisk at julepynt med soppmotiv er rød fluesopp, hvilket jeg synes er rart. Ja, det er kanskje fordi de er røde og det er en typisk julefarge. Men jeg har ikke akkurat lyst til å dekorere med giftig sopp. Uansett, nå har jeg en ganske klar plan for julegaven til Volla og Mog, og det er jo fint allerede i september! Men jeg kom på at jeg må begynne å tenke på bursdagsgaver. Volla, Lynx og eldste nevøen har bursdag de to neste månedene. Mams har bursdag siste måneden i året, men hun får ofte en felles gave fra oss alle. Men ja, kanskje jeg skal gjøre litt research om gaver i dag. Etter å ha vært på marked, dro jeg til leiligheten for å organisere litt. Jeg hadde nemlig dratt med meg innholdet i "hobby-skuffen" min, så jeg fikk organisert strikketøy, maling, osv. Jeg vasket også badet i dag. Det var nemlig en del støv etter å ha installert dusjdørene, så jeg tenkte det var på tide. Nå er jeg hjemme igjen og har en haug med klær som skal brettes og ryddes bort. Skal skifte sengetøy og helst lese bok. Men så var det dette med bursdagsgaver da. Er det bare jeg som synes at voksenlivet er fullt av ærender? Det er en never-ending to-do list. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar