mandag 30. september 2024

You should insure that waist (with the highest policy you can get)

Det er endelig mandag. Føles rart ut å glede seg til en mandag, men jeg gikk av siste nattevakt i dag. Så da vart det veldig fint at det var mandag. Det har egentlig vært en ganske fin arbeidshelg, så jeg er strålende fornøyd med det. Fikk sett den nye turnusen i helgen, og jeg må si at jeg er ganske misfornøyd med turnusen. Jeg har riktignok fått fri på juleaften og ferie uken jeg ønsket meg, men utenom det ser det ut til at antall nattevakter er blitt doblet. Synes jeg kunne ha fått en heads up i det minste, men nei. Så jeg har vært ganske sur på grunn av det, og satt og så på ledige stillinger mens jeg var på jobb. Der har du meg vettu; hun som kan holde en grudge og er passiv aggressiv. Jeg gledet meg også til i dag fordi jeg visste jeg skulle kjøpe kåpe og nattbord. Jeg sov i ca. tre timer etter nattevakt, spiste lunsj, også dro jeg til Oslo City for å kjøpe den nye ullkåpen min. Jeg har ikke hatt en grå kåpe siden jeg donerte Zara-kåpen min i 2018. Så jeg må si at det er en glede å reintrodusere en grå kåpe til garderoben min som bokstavelig talt er ganske grå. Jeg har visst forelsket meg litt i grått og navy-blå igjen. Har hatt litt pause fra kombinasjonen de siste årene, da jeg har vært såpass obsessed med beige. Jeg har en uskreven regel om at det maks skal være èn ny kåpe per år, men hvis jeg finner en som jeg synes er skikkelig fin i blå, så tror jeg at kjøper den òg. Jeg har liksom innsett at jeg er såpass kresen på kåper, at når jeg først faller for noe, så er det vanskelig å slutte å tenke på kåpen. Jeg dro på IKEA for n-te gang denne måneden. I utgangspunktet hadde jeg planer om å kjøpe matchende nattbord til kommoden jeg har planer om å kjøpe til gangen min. Men etter å ha målt opp flere ganger, så ser jeg at det akkurat blir plass til det nattbordet på soverommet. Jeg har heller lyst til at jeg skal kunne ha litt margin, så da gikk jeg for nattbordet som jeg kanskje hadde mer lyst på fra IKEA. Kjøpte også med meg en klappstol. Tror den blir min fjerde stol til spisebordet dersom jeg skal ha såpass mange gjester, men i hovedsakelig skal den bo på soverommet. For jeg er den typen som har en stol på soverommet som også er en forlengelse av garderoben. Det er jo ofte der nyvaska tøy blir dumpet også. Tenker jeg får bygge nattbordet i morgen eller til helgen. Denne uken skal nemlig i stor grad dedikeres til "life admin". Jeg må gå igjennom turnusen, forbruket mitt for september, skattekort. Det er sikkert andre ting som også må ordnes, men det er liksom noe av det viktigste. Ellers kommer Monchita mot slutten av uken, og jeg skal på Jonas Brothers konsert - om de ikke utsetter den igjen da. Nå skal jeg rydde bort tøyet som jeg har slengt fra stolen min til sengen. Deretter tror jeg at jeg skal begynne å gå igjennom turnusen min. Kanskje. Jeg skal tross alt også rekke å gjøre en treningsøkt i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar