fredag 4. oktober 2024

of course she was sad, but now she's glad she dodged a bullet

Jeg hadde en ganske produktiv mandag og tirsdag. Det eneste jeg ikke fikk gjort, var å gå igjennom skattekortet. Det begynte jeg på i går kveld, men så innså jeg at jeg burde ha skiftet adresse i folkeregisteret først. Så det gjorde jeg i går. Det betyr at jeg trolig ikke får endret skattekortet i tide til den nye lønnslippen. Men sånn er det. Det har vært litt travle vakter på jobb, og det merkes at vi er alt for få i tillegg til at det er helt sykt mye sykdom for tiden. Det føles dessverre ut som om "sommeren" bare har blitt forlenget ut høsten. Får rett og slett se hvor lenge jeg/vi holder ut på denne måten. Har delvis fått i oppgave å adressere problemet, men det blir en sånn fellesoppgave tror jeg. Jeg gikk hjem fra jobb i går, hvilket var deilig. Det gir meg alltid en sjanse til å bare bli ferdig med alle tanker fra jobb og lufte hodet mitt. På jobb multitasker jeg ofte med arbeidsoppgaver - det er en del av jobben. Men da multitasker jeg også ofte i hodet mitt. Det er mange ting som skjer på samme gang i hodet. Så da er det deilig å kunne legge fra meg det, og bare fokusere på en ting om gangen. Etter å ha spist middag, dro jeg for å hente benken jeg bestilte for et par uker siden. Jeg dro deretter på kjøpesenteret for å kjøpe litt utstyr til male-prosjektet mitt. I dag hadde jeg nemlig planer om å male benken mens jeg ventet på levering av sengen min. Egentlig tenkte jeg at jeg skulle sande den og male den før jeg satte sammen skobenken. Men så ble jeg litt bekymret for at malingen kanskje ville bli såpass tykk at den ville hindre meg å skru delene sammen. Så jeg satte sammen skobenken først, før jeg gikk ut på balkongen for å sande den. Det føles nesten forbudt ut å male tre. Grunnen til at jeg har gjort det, er fordi jeg har planer om å ha en kommode i tre som ikke er lik tre-sorten til skobenken. Også har jeg knagg i en helt annen tre-sort. Så både knagg og skobenk fikk sitt første strøk med maling i dag. Tror jeg ender opp med tre strøk totalt. Fikk sengen min nokså tidlig, og jeg har begynt å åpne alle pakkene. Men jeg innså raskt at jeg ikke fikk til å sette den sammen på egenhånd. så det får bli morgendagens oppgave. Jeg skal jobbe en ekstravakt i morgen, hvilket jeg kjenner at jeg angrer litt på. Men jeg syntes det var såpass viktig å sikre forsvarlig drift at jeg tok på meg det ansvaret. Nå skal jeg ta meg en treningsøkt, og deretter en dusj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar