mandag 7. oktober 2024

Everyone knows it's meant to be. Falling in love, just you and me

Det var en ganske fin vakt på lørdagskvelden, dog det var rart å dukke opp såpass sent. I går dro jeg til leiligheten for å gjøre et siste malingsstrøk på skobenken min. Jeg hadde satt på en maskin med vask, og etter at jeg var ferdig med malingen, vasket jeg kjøleskapet. Omsider var vaskemaskinen ferdig og jeg fikk hengt opp alt til tørk. Jeg gikk etter hvert hjemover for å spise lunsj, ta en dusj og gjøre meg klar til konsert. I går dro jeg nemlig på Jonas Brothers konsert. Må helt ærlig innrømme at jeg ikke var veldig gira på konserten. Jeg er jo litt sånn bitter, så jeg er fortsatt irritert over at de utsatte konserten. Men jeg dro likevel, og jeg må si at jeg ble litt overrasket over antall menn som var på konserten. Jeg vet riktignok at deres fanbase ikke nødvendigvis er den samme da jeg var infatuated med Nick Jonas da jeg var tenåring. Svogeren til Kevin spilte som DJ, og jeg syntes han var ganske flink. Det var absolutt sanger som var rett opp min alley, og det var et par øyeblikk hvor det føltes ut som om jeg var russ igjen. Bassen dundra, og de som stod på gulvet danset som om de var på et utested. Premisset for konserten, er at Jonas Brothers spiller sanger fra alle  albumene deres. Og jeg må si at det kanskje er den mest overveldende konserten jeg noensinne har vært på. Jeg har vel egentlig hørt mest på de tre første albumene, derav det første albumet er favoritten. Jeg har liksom hørt på det såpass mange ganger at jeg omtrent kan tekstene utenat til tross for at det er mange år siden jeg var obsessed. Det er litt sånn med sanger jeg hørte på rundt 2007-2009. Selv om jeg ikke hadde hørt de fleste sangene på mange år, så satt jeg og sang med til alle sangene på de tre første albumene. Jeg har nesten ikke hørt det fjerde albumet, og det femte albumet har jeg bare hørt et par sanger. Så jeg kunne ha tenkt meg at de avsluttet konserten med en av deres mer kjente sanger. Kanskje skulle de ikke ha lagt opp til å spille sanger i kronologisk rekkefølge. Uansett, jeg fikk oppleve drømmen om å dra på en Jonas Brothers konsert, og det var veldig gøy! Hadde litt redusert stemme etter å ha sunget høyt i flere timer -- for ja, konserten var ganske langvarig også. Så jeg må si at jeg var imponert over hvor lenge de holdt på, også energien som alle hadde med seg. Det var veldig gøy å se musikerne så innmari energiske, og jeg setter alltid pris på når artister kan la musikerne få skinne. Planen min i dag har vært å flytte stort sett alle eiendeler til leiligheten. Det blir ikke innflytting i dag, men i morgen. Jeg skal nemlig rydde/vaske ferdig etter meg. Det er ikke alt jeg kommer til å ta med meg til leiligheten, men jeg har da forsøkt å plassere ting slik at det ikke skal være til bry for gjester. Soverommet mitt blir naturligvis et nytt gjesterom. Jeg har også en gammel pc som skal gås igjennom før den skal deponeres i stedet for å samle støv i skapet. Jeg burde ha gjort det for lenge siden, men akkurat nå er jo en gyllen mulighet til å få gjort det. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg skulle frakte litt ting på egenhånd, men så begynte det å regne. Så jeg bestemte meg for å bare gå igjennom alle eiendelene på èn gang og ta med meg (nesten) alt til leiligheten på en gang. Skal rekruttere Monchita til hjelp med innbæring. Heldigvis har jeg jo gradvis dratt med meg ting til leiligheten, så det er ikke like overveldende. Ellers har tv-benken min kommet på tilbud, så jeg skal ta meg turen til butikken for å bestille den i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar