søndag 13. oktober 2024

I shoulda known all along, I was only the next one to take your love songs as a promise

Jeg var på utkikk etter grytevotter, og da jeg så disse fra Søstrene Grene, falt jeg for printet. Jeg klarer liksom ikke helt å forklare hvorfor, men når jeg titter mer på det, så minner det meg litt om høsten i skogen. Litt som blåbærtuer etter at blåbærsesongen er over. Jeg tror de faktisk også hadde grytevotter med faktiske blåbær på, men jeg var ikke interessert i de. Det var komisk at jeg sa at det var ganske stille i leiligheten, når jeg våknet samme natt klokken to av at naboene ovenfor mest sannsynligvis hadde sex. Jeg vil anta at det var det som foregikk i hvert fall, for jeg kan ikke se for meg at de hadde bestemt seg for å ommøblere på sengen klokken to på natta. Tror det var den siste delen av akten jeg fikk med meg, og på en måte var det en blessing in disguise at jeg ble vekket. Jeg hadde nemlig tenkt at jeg kanskje ikke lenger trengte å bruke tampong på natta, i og med at jeg teknisk sett skulle ha vært ferdig med menstruasjonen. Men nei, det var akkurat så jeg ikke blødde igjennom og blødde på den nye senga mi. I går brukte jeg ganske mange timer på å lage kanelboller. Jeg hadde nemlig lyst til å fylle opp en skuff i fryseren med desserter som jeg kan kose meg med i ny og ne. Hadde jo også planer om å dra hjemom med litt kanelboller. Jeg hadde glemt å ta med meg kjøkkenvekta mi, så jeg måtte være litt kreativ i stedet. Det er vanskelig når man skal bake og må være ganske nøyaktig med mål. Det gikk en del mer mel enn det jeg hadde målt opp, og jeg kuttet bollene ganske tynne. Oppskriften sier at jeg skal gjøre det, men det var første gang jeg faktisk hørte etter. Jeg tror nok at jeg kommer til å skjære de litt tykkere til neste gang. Men det blir nok lenge til neste gang jeg baker kanelboller, for nå er dessertskuffen rimelig full. Eller tja, jeg tror det hadde vært hyggelig å lage de til juletiden. Det pøste ned med regn i går, og jeg hadde verken støvler eller paraplyen min i leiligheten. Heldigvis hadde jeg regnjakka mi, så jeg pakket med meg et par kanelboller og løp til bussen. Etter en liten stund i bilkø, kom jeg hjem til mor. Jeg fikk hentet det jeg hadde planer om å hente, hjulpet litt med tekniske greier, og spist mat. Jeg tok meg en sen treningsøkt, sen kveldsmat og sen dusj i går. Og da ble naturligvis også leggetiden min ganske sen. Det er ikke bare bare å snu døgnet om igjen etter nattevakt. I dag er det rengjøringsdag, også skal jeg gjøre litt mealprep for uken som kommer. Jeg skal også bestille litt ting som jeg trenger, men som jeg har utsatt fordi jeg synes det er kjipt å bruke penger på det.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar