fredag 11. oktober 2024

never been the type to let someone see right through

Det er offisielt. Jeg har flyttet inn i leiligheten, og det føles på noen måter helt naturlig ut - liksom som om jeg alltid har vært her. Tror det skyldes at jeg har brukt så utrolig mye tid her før innflytting. På en annen måte så har jeg måttet venne meg til et nytt sted. Plutselig skal jeg ikke av på dèt busstoppet, men et annet. Jeg har vært her i et par netter allerede, og jeg må si at det er overraskende stille. Jeg hadde liksom alltid sett for meg at det skulle være skikkelig bråkete å bo i en leilighet med noen som bor rundt meg på alle sider. Men det virker som om mine nærmeste naboer er eldre alle sammen, så det er naturligvis ikke så mye støy fra de. Det gjør meg litt usikker på om jeg kanskje er bråkete, eller om leilighetene er bygd med god lydisolasjon. Jeg jobbet natt til i dag, og da jeg tok meg en nap på dagen, ble jeg ikke vekket av noen høye lyder. Det var selvfølgelig blæren som meldte sitt behov og vekket meg. Jeg gikk hjem fra jobb i dag, og jeg følte meg litt som en zombie, fordi jeg valgte å gå innom posten før jeg gikk hjem for å legge meg. Jeg skulle nemlig hente en pakke for å ordne internett til leiligheten, og nå er nettet endelig på plass. Det var etterlengtet! Jeg har en lang handleliste med småting som må ordnes til leiligheten, i tillegg til en to-do liste. Den er såpass stor, at jeg prøvde å velge ut det som var mest kritisk først. Så jeg skrev en fysisk to-do liste og dro ut for å handle. Kjøpte blant annet grytevotter, noe som hadde vært fint å ha da jeg hadde laget mat i ovnen og ikke helt visste hvordan jeg skulle få maten ut. Jeg måtte være litt kreativ, men jeg er ganske redd for brannskader, så jeg er glad for å ha ordnet grytevotter. En del av handlelisten min var ulike kryddere og urter, i og med at jeg har startet mitt krydder-pantry på nytt. Så i dag brukte jeg litt tid på en av de orientalske/asiatiske butikkene i nærheten og så på krydder. Jeg har kjøpt det som jeg kanskje bruker aller mest, men jeg mangler litt urter. Kanskje jeg ordner det i morgen eller på mandag. Jeg har i hvert fall planer om å bake kanelboller i morgen. Skal ha med meg litt hjem til foreldrene og Monchita. Mams har ringt meg et par ganger og spurt meg om å komme hjem for å spise, men det har ikke passet. I morgen har jeg riktignok fri, og jeg må også hente et brev og kjøkkenvekten min i morgen. Så da virket det passelig. Men jeg vil helst stå opp litt tidlig i morgen fordi jeg også har planer om å trene. Akkurat nå føler jeg meg ganske trøtt og sliten, og forhåpentligvis betyr det at jeg sovner med en gang. Jeg tviler på det, men det hadde jo vært veldig fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar