lørdag 14. september 2024

You're so dumb and poetic. It's just what I fall for, I like the aesthetic

Det har vært en litt slitsom arbeidsuke i at det har vært litt psykisk tungt. Det er liksom vanskelig å hjelpe noen som stritter i mot hjelp. Det er spesielt vanskelig når det kan ha fatale konsekvenser. Det har også vært en litt stressende uke i at det har vært så mange greier jeg har hatt lyst til å få ordnet. Jeg fikk bestilt meg seng på torsdagen. Jeg prøvde litt ulike kontinentalsenger, og dessverre var det ikke noen ekstra faste madrasser i butikk. Så jeg fikk ikke prøvd den, men jeg prøvde den faste madrassen, og den føltes umiddelbart litt for myk ut. Føltes liksom ut som om jeg sank så langt ned, og det vil jeg helst ikke. Så jeg har endt opp med å bestille en ekstra fast madrass uten å ha prøvd èn. Jeg håper inderlig at det ikke er en feiltakelse, men det vil tiden vise. Det var heldigvis ikke så lang leveringstid som jeg hadde antatt, så det blir innflytting i oktober! Men ja, det har vært en litt slitsom uke på forskjellige måter, så det var ganske deilig å avslutte uken med en lønningspils. Det fjerde glasset med vin tippet meg over fra beruset til meget beruset/full. Du vet den følelsen av at alt går litt rundt når du legger deg nedpå? Ja, det var såpass beruset jeg var. Føles ut som om vi er en fast gjeng som deltar på lønningspilsen. De to siste gangene har vi endt kvelden på samme måte; med "nattmat". Føltes ut som om det var veldig god stemning i går generelt. Det var mange på utestedet vi var på, og vi satte oss ute under en varmelampe som gjorde at jeg kunne sitte i en ermeløs topp uten å fryse. Jeg var faktisk ganske varm. I dèt jeg gikk inn i hagen oppdaget jeg et litt rart lys på himmelen. Ble stående og stirre litt før jeg innså at det var nordlys. Berusede meg tok ett bilde (avbildet) for å vurdere - jeg var aldeles ikke sikker på at det faktisk var nordlys. Men så søkte jeg det opp på nyheter, og det hadde visst vært en del nordlys de siste dagene. Så det var jo artig. Der stod jeg og frøs i høstkulden med stjerneklar himmel og nordlys. Livet er så rart ass. Jeg har klart å sove litt lenger etter starten av uken hvor det har vært lite søvn, men jeg sovnet også innmari raskt i det jeg la meg i går. Jeg følte meg bittelitt bakfull på formiddagen i dag, men ellers har jeg ikke vært særlig påvirket. Jeg spiste frokost klokken ti, før jeg dro på kjøpesenteret for å returnere et par jeans. Det neste på agendaen var IKEA, hvor jeg returnere et par greier. Jeg nøt to timer på IKEA, hvor jeg hovedsakelig gikk rundt og kikket på ting. Jeg har så vansker med å finne ut hvordan jeg skal møblere gangen. Jeg har bestemt meg for kommoden jeg skal ha, men jeg har tenkt på skobenk også. Problemet er at jeg ikke klarer å se hvor jeg skal plassere knaggene og speilet mitt. Jeg fikk kjøpt de små tingene jeg hadde på handlelisten, i tillegg til at jeg fant oppbevaringsgreier som passer perfekt til skapene mine. Elsker organisering altså! Broderen og svigerinnen skulle komme på middag, så jeg lempet av tingene jeg hadde kjøpt i leiligheten, før jeg gikk hjemover. I morgen skal jeg få ordnet tingene jeg kjøpte, vaske og støvsuge. Jeg har bestemt meg for TV-benk, men det ser ut som om den er utsolgt i den fargen jeg vil ha. Og sannsynligvis er den ikke tilgjengelig før november. Det føles ganske lenge ut, men jeg tenker at det går greit uansett. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar