torsdag 26. september 2024

Have I ever crossed your thoughts because your name's all over mine?

Jeg hadde satt av dagen i dag til shopping, og da var tanken at jeg skulle unne meg å shoppe for klær. Dro til sentrum for å prøve på en ullkåpe og finne en blå overdel fra Weekday. Jeg kjøpte ikke ullkåpen i butikk fordi jeg ikke orket å dra med meg den. Jeg var litt usikker på den også, fordi den er litt lang. Men det er også den fineste grå kåpen jeg har prøvd på mange år, så jeg har lyst på den. Tanken var at jeg bare skulle bestille den på nettet da jeg kom hjem, men nå ser jeg at den er utsolgt. Jeg gidder ikke å dra tilbake til sentrum denne helgen siden jeg har nattevaktshelg, men hvis den fortsatt er tilgjengelig på mandag, så får jeg dra og kjøpe den. Jeg fant overdelen jeg var ute etter, og den var faktisk på salg. Så det var skikkelig vinn. Selv om jeg skulle se på klær i dag, så klarer jeg visst ikke helt å stoppe med interiøret. Jeg fant en plantepotte på H&M Home som jeg forelsket meg i. Jeg gikk innom IKEA i sentrum, hvor jeg kjøpte litt mer matoppbevaring. Må si at jeg synes at det er en ganske unødvendig IKEA, men så skjønner jeg ikke helt sånne show-rooms heller. Jeg gikk også inn på Norway Designs og ble helt overveldet av underetasjen. Det var utrolig fint, og det føltes litt ut som om jeg fant en skatt. Det føltes litt ut som om jeg var på en museum med alle ting som jeg liker. Jeg trengte ingenting derifra, men jeg endte opp med litt utstyr til kjøkkenet, og en ny notatblokk fra Midori. Bestemte meg for at det blir neste års notatblokk. Årets notatblokk er litt forlatt nå som jeg har kjøpt bolig. Sparemålene er liksom litt forvirrende, og jeg har ikke peiling på hvordan budsjettet bør se ut siden jeg fortsatt ikke har ordnet internett eller møblert ferdig. Jeg har jo heller ikke bodd i leiligheten, så hvem vet hvordan strømregningene vil se ut når jeg faktisk bor der. Så ja, det blir et prosjekt for nyåret. Jeg kommer fortsatt til å holde på med møblering i oktober, og november er det jo start på julegaver. Det jeg har bestemt meg for, er i hvert fall at det ene sparemålet mitt til en IPL-maskin kommer til å være midler til en ny datamaskin i stedet. Monchita foreslo liksom at jeg kanskje burde kjøpe meg ny pc i og med at min er såpass treg. Det er kanskje ikke så rart når den er blitt over ti år gammel, og den var nok ikke skapt til å vare såpass lenge heller. Men ja, økonomien min er litt forvirrende for tiden, og det blir fint å kunne sette meg ned og finne ut av hvordan forbruket mitt bør se ut, og hvilket beløp som kan gå til sparing. Mitt neste store sparemål er et "emergency fund", og det beløpet som står igjen i "boligsparing"-kontoen går nok rett til mitt emergency fund. Nå skal jeg gjøre en treningsøkt, og deretter lage mat. Jeg hadde egentlig planer om å lage pizzadeig, men det er såpass tidskrevende i at jeg må vente på heving, at jeg heller skal lage gryterett i kveld. Pizzadeigene får jeg lage i morgen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar