tirsdag 6. oktober 2015

take me to your river, I wanna go

Himmelen er et dynamisk bilde som jeg aldri går lei. Det har nesten blitt en del av min daglige rutine-- å sette meg på balkongen og observere himmelen, solnedgangen og alt annet jeg finner. Det gir meg en indre fred og ro som jeg ikke har funnet andre steder. Dagen i dag ble brukt på en ordentlig rengjøring av soverommet, ettersom jeg ikke husket sist det ble gjort. Å vite at hybelkaninene befinner seg i støvsugeren, og ikke lenger under senga gir meg en annen type ro. Byttet bilder i bilderammene mine som står i vinduskarmen, gamle plassert tilbake i fotoalbumet. Vasket sminkekoster, vasket skinnsko og smurt de inn med nytt lag voks. Laget en "to do" liste for første gang på en måned kanskje. Bestemt meg for å trene i dag også, så da har jeg endelig klart å få livet på en ordentlig sti igjen, etter uker i villmarken. Viktig å minne seg selv på at det er ingen som vet alt, ingen som har alle svarene. Du og jeg, vi er ikke de eneste som faller utenfor stien innimellom. Med et smil om munnen, sier jeg god tirsdag. I kveld gleder jeg meg til å se på Kongen på haugen, beste tv-programmet jeg har sett på lange tider. Broren min tittet rart på meg da jeg så den første episoden på reprise. Lo så det verket i kroppen. Nå skal jeg finne frem yoga-matten min. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar