fredag 1. desember 2023

Breaking my heart. 'Tis the season I guess

Det er endelig desember. Rart å si, men jeg har gledet meg til at november skulle være ferdig. Det har vært en ganske travel måned med masse jobb med lite fridager. Jeg er litt lei meg for at jeg ikke fikk vært med på den sosiale sammenkomsten forrige uke, men jeg tenker det sier litt om hvor sliten jeg ble av november. Jeg dro for å hente kasserollen min på mandag. Jeg var helt seriøst i byen i femten minutter totalt. Gikk av toget, inn i butikken, også tilbake til togstasjonen. Skulle bare hente kasserollen liksom. Det er først i dag at jeg har hatt tid til å åpne boksen og faktisk se på kasserollen. Jeg er veldig fornøyd med størrelsen og kjøpet! Jeg har spesifikt gledet meg til første desember fordi det signaliserte langhelg for meg. I dag har jeg laget ferdig julekort/pakkelapper som jeg startet på i starten av uken. Tuller ikke når jeg sier at jeg har laget nok til å vare meg i over fire år før jeg må lage nye. Vurderte å bare kjøpe noen fra butikken, men jeg fant ingen jeg likte. Dessuten synes jeg det er koselig å ha noe jeg bruker hvert eneste år. Jeg bytter jo som regel gavepapir hvert år, men kortene er de samme. Så i dag har jeg brukt et par timer på å skrive, tegne, male og deretter tegne igjen. Har hørt på julemusikk i bakgrunnen. Etter jeg ble ferdig med kortene fikk jeg endelig åpnet alle pakkene som jeg har samlet opp utenfor soveromsdøra. Jeg har pakket ferdig alle julegavene jeg har i hus. Og egentlig er jeg vel ferdig med julegavene, men nå ble det likevel julekalender på jobb. Det kom som en veldig sen beskjed, så jeg har teknisk sett ikke nådd det uskrevne målet mitt om å være ferdig med alle julegaver før desember. Jeg har støvsugd i dag, skrevet ned målene mine for denne uken (for det hadde jeg glemt), gjort en treningsøkt, og gått igjennom forbruket for november. Sistnevnte endte med ett litt sjokkerende tall, men jeg har også stukket hodet litt i sanden når det gjelder økonomien min i november. Men det var jo ikke akkurat overraskende med tanke på alle gavene jeg har kjøpt. Det skal sies at det ikke bare har vært julegaver. Jeg ble også overrasket over hvor lite penger jeg har brukt på dagligvarer, vet ikke helt hva som er årsaken til det. Nå skal jeg prøve å legge meg litt tidligere enn forrige natt når jeg sovnet klokken to på natta. Jeg våknet uansett klokken åtte i dag, så det var ikke akkurat mer søvn på meg enn vanlig. Så jeg håper på en måte at jeg får sove litt lenger i natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar