lørdag 27. juni 2026

Do you not think so far ahead? Cause I been thinkin' 'bout forever

I dag er det tjueseks grader inne i den lille leiligheten min. Den ene siden av leiligheten vender sørover, og omtrent hele veggen er vindu. Så det føles litt ut som om jeg sitter inni et drivhus noen ganger. Det hjelper heldigvis dersom jeg drar gardinene igjen, men det er også ganske trist å gjemme meg for sola. Huden min hadde sikkert vært strålende fornøyd om den kunne ha unngått sola. Gårsdagens vakt på jobb var såpass fin at jeg endte vakten med å gjøre holde på med litt opplæring. Ideelt sett hadde jeg gått hjem fra jobb fordi det var såpass fint ute, men jeg hadde planer. Gikk litt overtid, så da ble tiden litt knapp. Rakk liksom å ta meg en dusj, drikke litt vann og kle på meg før jeg måtte dra igjen. Jeg hadde planer om å ta ett tog, men i det jeg dobbeltsjekket avgangene, var det plutselig innstilt. Så da ble det litt annen transport enn planlagt, men jeg kom meg frem i tide. Eneste var at jeg skulle møte Sugar og Marble på en plass jeg aldri har vært før. Da er det typisk at jeg alltid går meg litt bort. Jeg visste liksom om området, men jeg visste ikke akkurat hvor vi skulle møtes. Fulgte kartet, men jeg gikk likevel rundt omkring før jeg spurte en ansatt som viste meg hvor jeg skulle. Like etter dukket både Marble og Sugar opp. Jeg var ganske sulten, så da jeg ble spurt om vi skulle starte og spise eller ei, så sa jeg at mat var første pri. Så jeg fikk endelig burgeren jeg har lengtet etter siden jeg var premenstruell. Det var til og med en cheeseburger. Vi var egentlig på plass i tre timer før kampen skulle starte, men det var allerede stemning og nokså berusede folk rundt. Lydnivået var på bølgelengde med "tinnitus in the making". Stemningen var god og folket var kledd i rødt, hvitt og blått. Sugar og jeg kommenterte litt at det føltes ut som om vi var på et russetreff igjen. Det var liksom den følelsen av tilhørighet og at alle hadde et felles mål. Det skal sies at jeg følte meg som en imposter da jeg ikke følger med på fotball i hverdagen. Nå til dags føles det ut som om alle er fotballeksperter, men det er vel sånn når VM plutselig tar over. At folk dukker opp på arrangementer kl to på natten for å se på fotballkamp i hverdagen føles ganske vilt ut for meg. Samtidig gir det mye glede å se at det finnes så mye entusiasme og støtte i folket. Jeg har nesten sluttet å se på sport fordi jeg ofte blir litt aggressiv og stygg i språket. Kan love deg at jeg satt og bannet i går, og det var nesten så jeg viste fingeren et par ganger. Slo en knyttneve i bordet. Jada, jeg blir plutselig om til en stereotypisk supporter. Jeg var helt sikker på tap, men jeg visste ikke noe om at vi skulle stille med et annet lag heller. Det var likevel veldig spennende, og jeg storkoste meg. Det ble noen tekniske problemer med skjermene, og det var ganske frustrerende. Jeg klarte å glemme igjen charmeraet mitt, så nå ligger det kanskje et lite kamera i en søppelbøtte i Oslo. Heldigvis har jeg overført de viktigste bildene på pc'n. Kunne kanskje ha dratt tilbake for å lete etter det, men jeg har funnet ut at det ikke er viktig nok for meg. Det er liksom såpass dårlig kvalitet på bildene at jeg ikke kommer til å fremkalle de. Det ble litt mykje alkohol, spesielt når jeg hadde sovet under fem timer. Så jeg var inderlig glad for å være hjemme til midnatt. Jeg tillot meg selv å sove uten alarm på. I dag har jeg tatt det litt med ro, for min versjon av å være bakfull er liksom bare at jeg blir veldig sliten. Etter å ha spist frokost, satte jeg på vaskemaskinen. Deretter gikk jeg for å hente den ene pakken min som har havnet på en helt annen pick up enn jeg hadde bestilt til. Det var såpass varmt og fint ute i dag, at jeg bestemte meg for å gå dit. Jeg fant ut at toget uansett ikke stoppet der, så det var like godt at jeg hadde valgt å gå. Det ble såpass varmt at svetten rant ned panna og jeg generelt var gjennomsvett. Hadde heldigvis på meg linshorts, men jeg hadde på meg en tykk og tettsittende bomull t-skjorte. Så det var litt ubehagelig. Så det ble en times spasertur før jeg kom meg hjem igjen. Jeg har hengt opp håndkle til tørk, vannet alt på balkongen og støvsugd hele leiligheten. Kan være at jeg vasker badet i kveld, men jeg har også ukens siste treningsøkt å gjøre i kveld. Så jeg får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar