torsdag 25. juni 2026

take everything left of me, anything that you might want

Jeg gir opp. Kålspirene mine har stoppet å vokse, og jeg synes også at agurkspiren har sluttet å vokse. Så selv om de egentlig er for små, så har jeg plassert de ute i sola. Heldigvis har gressløken og salaten vokst. Så dette er visst året for direktesåing i stedet. Kan være at jeg prøver meg på kål igjen mot sensommeren/høsten. Det har vært en ganske slitsom arbeidsuke hittil. Gikk av nattevaktshelg på mandag. Sov i fem timer, for jeg klart ikke å holde meg til fire timer som jeg originalt hadde tenkt. Jeg spiste mat og tillot meg en halvtime på sofaen før jeg dro for å gjøre ærendene mine. Hadde ikke så mye på handlelista fordi jeg hadde kjøpt inn det meste at mat. Men jeg hadde lyst til å dra på Mango for å se etter en overdel jeg forelsket meg i via appen. Den var ikke tilgjengelig i min størrelse i appen. Men selv om det stod at den skulle være tilgjengelig fysisk, er jeg ganske sikker på at den ikke var det. Jeg gikk i hvert fall to runder rundt butikken for å være sikker på at jeg hadde sett igjennom alt. I stedet fant jeg sommersalget og masse fine kjoler. Det blir bryllup i sommer, og jeg hadde vel egentlig sett for meg at broderen skulle gifte seg på våren eller høsten. Så de kjolene jeg har i skapet føltes ikke fult så passende ut til et sommerbryllup. Så jeg fant tre kjoler. To av kjolene var i for liten størrelse, men jeg valgte å prøve de likevel. Da jeg så den tredje kjolen på stativet, sa jeg høyt ut: "du tuller!". Det var liksom den kjolen jeg har tenkt ville være den perfekte kjolen for bryllupet. Eneste problemet var at det virker som om Mango hadde sluttet å produsere den kjolen. Og den var tilfeldigvis i min størrelse. Så selv om det har vært en slitsom uke, er jeg likevel ganske glad. Føles liksom ut som om jeg har vunnet i lotto. Jeg gikk på kveldsvakt på tirsdag, og deretter en dobbelvakt i går. Det føltes ut som om jeg gikk rundt og sjanglet på slutten av vakten min. I og med at jeg har hatt netter, har jeg ikke klart å snu døgnet ennå. Så jeg har sovet utrolig lite. Sovnet ikke før litt før klokken to på natta, også ville jeg ikke kaste bort hele fridagen min i dag. Så jeg satte på alarmen slik at jeg fikk åtte timer søvn, men ikke mer. Spiste frokost, og deretter gikk jeg med søpla og resirkulering. Gikk på matbutikken for å kjøpe vannmelon (og andre ting) og returnerte til leiligheten. Lurte på om jeg skulle hente den ene pakken min, men jeg bestemte meg for at jeg ikke ville dra på kjøpesenteret. Dessuten har jeg to pakker som venter på meg. Det er bare at den ene pakken har havnet på en helt annen plass enn der jeg vanligvis henter pakkene mine ifra. Dobbeltsjekket bestillingen min og jeg hadde bestilt levering til det vanlige stedet, men nei, den har havnet på en plass hvor jeg enten kan bruke et kvarter med kollektiv trafikk til, eller bare gå i en halvtime. Så jeg lurer på om jeg skal ta meg gåturen, men bare en annen dag hvor jeg har tid til det. Jeg brettet og ryddet bort tøy og tok ut av oppvaskmaskinen. Deretter gikk jeg for å finne en bikini og solkrem. Jeg har nesten ikke solt meg hittil i år. Har kanskje ligget ute èn eller to ganger tidligere i år, så det ble et lite sjokk for kroppen. Det ble soleksem. Jeg gikk inn igjen for å spise middag, og deretter satte jeg meg ute i sola igjen, dog i litt mer skygge. Nå må jeg trene og deretter ta meg en dusj. I morgen er det tilbake til jobb, og overraskende nok blir det fotballkveld tomoro. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar