søndag 23. august 2020

You memorized those unscripted lines. Desperate for some kind of clue: when the scale tipped, when you inherited a fight that you were born to lose

Må si at jeg var temmelig sliten på fredagen etter jobb. Men jeg skulle forsøke å bli ferdig med alt jeg hadde på listen min. Fikk krysset av tre av fem ting før jeg reiste avgårde på besøk til Volla og Mog. Der fikk jeg hilst på min nyeste niese for første gang, og det var ganske stas. Det er som vanlig lite fred og ro å få i et hus med småbarn, og jeg kjenner fortsatt på at jeg angrer på at jeg har lagt hele ferien på å besøke søstrene mine, fremfor å ta litt tid for meg selv. Samtidig er det veldig koselig med kidsa, og det er spesielt hyggelig å holde en baby igjen. Volla og Mog er bitt av soppmyggen, så jeg har nesten vært med på to soppturer per dag. Men jeg satte ned foten og bad om å få bli hjemme mens de dro på den andre soppturen deres. Det har likevel vært artig å være med på noe jeg vanligvis ikke pleier å gjøre, og det er lenge siden jeg har gravd ned i jorden med fingrene mine uten å bli redd for mark og diverse. Jeg er ikke immun ennå, men jeg sluttet plutselig å tenke på det mens jeg gravde opp sopp. Foruten soppturer, dro jeg og Volla innom IKEA en dag. Det var en etterlengtet tur, og det var hyggelig å spasere rundt med en annen person som også liker å gå rundt og bli inspirert. I går reiste jeg, Volla og kidsa med toget østover. Jeg i retur hjemover, og de på besøk til foreldrene våre. Det gikk egentlig veldig fint på togturen, men det ble også en ganske lang dag i går. Vi forsøkte å bake kake og lage mousse i skjul for broderen som fylte år på fredag. Jeg var ganske klar for å legge meg i går, men med barn i huset er det sjeldent at man sover lenge. Nå er jeg hjemme i en uke før jeg reiser til Lynx og co. Så jeg skal prøve å gjøre unna litt sånne greier som jeg er nødt til å ordne med. Det er merkelig det-- synes jeg lever et forholdsvis rolig liv, men i det siste føles det ut som om jeg alltid henger litt etter med gjøremålslista. Jaja, tror det bare er voksenlivet. I morgen skal vi faktisk forsøke å se om vi finner noe sopp her i området, så det blir spennende å se. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar