tirsdag 25. august 2020

you're the key to my peace of mind

Jeg har innsett at som nybakt mor, går du sannsynligvis rundt og lukter litt babygulp hele tiden. Tror de fleste verken har nok tøy eller tid til å skifte for hver gang man får gulp på seg. Dagene går både sakte og raskt på samme tid. Med barn i hus skal alle aktiviteter planlegges rundt når kidsa skal sove. Det føles ganske annerledes ut enn det jeg er vant til i mitt eget dagligliv. I går dro vi faktisk på skogstur i en skog nærmere enn jeg ante at det fantes skog. I sekundet jeg begynte å gå inn stien fikk jeg et myggestikk. Det som var fint med å være på besøk hos Volla, var at det omtrent ikke fantes mygg. Og jeg ble faktisk aldri bitt da vi gikk i skogen. Her derimot, er det så mye mygg i skogen at det føles ut som et mareritt (for meg). Vi fant en del kantarell og litt traktkantarell. Kunne nok ha funnet mer, men jeg gjorde det klart at det var nok for meg etter en stund. Føltes ut som om jeg hadde blitt stukket overalt, og da jeg kom hjem telte jeg ti nye myggestikk. Ble heldigvis beskyttet med jakken min, men lårene mine var som et festmåltid for myggen. Jeg har oppdaget flere stikk etterhvert, og jeg har mistet tellingen. Men jeg skal definitivt ikke gå i den skogen igjen. Vi hadde planer om å dra på kjøpesenteret i dag, men bestemte oss for å bli hjemme. Men så reiste vi mot sentrum uansett, for Volla hadde veldig lyst til å prøve Booba-te her i Norge. Hun forelsket seg visst i sånn te for over et tiår siden. Jeg må innrømme at det var litt merkelig for min smak. Selve teen var veldig god, men jeg er ikke helt med på tapioca. I morgen er planen å dra på kjøpesenteret og ordne en bursdagsgave til broderen. Har også ønsker om å kjøpe et par greier som jeg synes jeg mangler i klesskapet. Tror kanskje også det er på tide å kjøpe nye jobbsko. Men det skal jeg ha litt i bakhodet mens jeg drar på besøk til Lynx og co. Det føles litt ut som om jeg lever i fremtiden, for jeg tror konstant at det er nærmere fredag enn det faktisk er. Samtidig finner jeg tid til å stoppe opp innimellom og telle antall dager jeg har igjen av ferie. Ellers driver vi og søker etter leiligheter til broderen og kjæresten som planlegger å kjøpe leilighet sammen. Det er egentlig ganske artig, for du får jo sett på interiørvalget til ulike mennesker. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar